Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2017-06-21

Jak ustalać datę otrzymania faktury, jeśli podatnik nie odbiera jej osobiście

PROBLEM

Prowadzimy działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej, w zakresie handlu hurtowego artykułami elektroinstalacyjnymi. Do odbioru faktur zakupowych w spółce upoważnieni są obaj wspólnicy, nasi przedstawiciele, a także kierowcy, którzy jeżdżą po towar do producentów. Część faktur trafia do nas również drogą pocztową lub dostarczają je osobiście sprzedawcy. Wszystkie otrzymywane faktury przekazywane są do sekretariatu spółki, gdzie wpisywana jest data wpływu. W przypadku faktur przesyłanych drogą pocztową bądź dostarczanych bezpośrednio do sekretariatu przez naszych kontrahentów ustalenie daty ich otrzymania nie stwarza żadnych problemów. Mamy jednak wątpliwości, jak ustalić datę otrzymania faktur, gdy odbierają je przedstawiciele spółki lub nasi kierowcy. Są oni nieraz w trasie kilka dni i dostarczają faktury do siedziby spółki dopiero po powrocie. Zdarzają się przypadki, że faktura jest dostarczana do firmy nawet z kilkumiesięcznym opóźnieniem. Jak zatem w takich sytuacjach ustalać datę otrzymania faktury?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00