Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2011-03-31

Jak skorygować WNT, jeżeli nabyty towar został zwrócony krajowemu odbiorcy

W ramach WNT kupiliśmy towar, który jednak nie spełnia naszych wymogów. W uzgodnieniu z kontrahentem zagranicznym towar ten odeślemy do jego odbiorcy w Polsce. Od kontrahenta zagranicznego dostaniemy korektę faktury. Jak potraktować korektę WNT, skoro towar nie został wywieziony z kraju?

problem

rada

Faktura korygująca otrzymana od unijnego dostawcy uprawnia firmę do skorygowania rozliczonego uprzednio VAT z tytułu WNT. Przepisy nie wymagają, aby zwracany towar musiał zostać wywieziony poza terytorium RP.

uzasadnienie

Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów podlega zasadzie odwróconego opodatkowania VAT u nabywcy tego towaru, a nie u jego dostawcy. VAT od tych transakcji podlega rozliczeniu na zasadach szczególnych.

WNT co do zasady jest dokumentowane dwoma odrębnymi dokumentami:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00