Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2011-03-12

Jak ewidencjonować i korygować sprzedaż wysyłkową

Spółka prowadzi sprzedaż w systemie wysyłkowym. Kupione przez klientów towary wysyłane są z reguły za pośrednictwem kuriera lub przez Pocztę Polską. W przypadku płatności za towar w momencie dostarczenia przesyłki przez kuriera (pocztę) faktura wystawiana jest w chwili nadania przesyłki. Kupujący po zapłaceniu za towar u kuriera (listonosza) otrzymuje przesyłkę wraz z fakturą. Jak powinien zachować się sprzedawca, jeśli kupujący nie odbierze przesyłki (tym samym nie otrzymuje faktury i nie płaci za towar)? Towar wraz z fakturą wraca do sprzedawcy. Czy w takiej sytuacji wystąpi obowiązek sporządzenia korekty do faktury?

PROBLEM

Czy jeśli nasza firma rozpoczęła tego rodzaju działalność dopiero w bieżącym roku, musimy ewidencjonować tę sprzedaż na kasie? Czy ma znaczenie płatność gotówką względnie przelewem na konto?

RADA

Nie trzeba wystawiać faktury korygującej, ale można wystawione faktury anulować. W takiej sytuacji jak Państwa przewidziane są zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej, po spełnieniu ustawowych warunków. Dla ustalenia prawa do zwolnienia ma znaczenie forma płatności. Szczegóły w uzasadnieniu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00