Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
Indeks tematyczny: ogłoszenie o zamówieniu
    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej dnia 10 czerwca 2020 r., sygn. KIO 526/20

      Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i warunki realizacji umowy mają wpływ na sporządzenie oferty. Zatem właściwe jej skalkulowanie ma decydujący wpływ na szansę powodzenia w postępowaniu. Należy zgodzić się z tym iż termin zapłaty rzutuje na sposób kalkulacji ceny, a zróżnicowanie wykonawców w zakresie elementu cenotwórczego, jakim jest termin zapłaty, wskazuje na nierówne traktowanie wykonawców.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 29 stycznia 2020 r., sygn. KIO 78/20

      Zamawiający może określić warunki udziału w postępowaniu, a jeśli to zrobi - wskazuje dokumenty, jakie należy złożyć na potwierdzenie spełniania tych warunków. Wykonawca, który nie wykaże, że spełnia określone przez zamawiającego warunki udziału w postępowaniu, podlega wykluczeniu z postępowania.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 24 maja 2019 r., sygn. KIO 857/19

      Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu oraz wymagane od wykonawców środki dowodowe w sposób proporcjonalny do przedmiotu zamówienia oraz umożliwiający ocenę zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, w szczególności wyrażając je jako minimalne poziomy zdolności.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 2 kwietnia 2015 r., sygn. KIO 548/15

      Podstawą weryfikacji wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego w trybach wieloetapowych jest z jednej strony - jak w każdym postępowaniu - ustalenie warunków udziału w postępowaniu w oparciu o dyspozycję art.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 16 lutego 2015 r., sygn. KIO 229/15

      Art. 146 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych odnosi się do sytuacji, w której zamawiający nie zamieścił ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych albo nie przekazał ogłoszenia o zamówieniu Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej (w zależności od tego, w którym publikatorze miał obowiązek takie ogłoszenie zamieścić).

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 16 lutego 2015 r., sygn. KIO 208/15

      W świetle brzmienia art. 179 ust. 1 unieważnienie postępowania nie mieści się w przesłance posiadania "interesu w uzyskaniu danego zamówienia", gdyż interes ten winien dotyczyć tego konkretnego postępowania, a interes w uzyskaniu danego zamówienia nie obejmuje czuwania nad prawidłowością przebiegu

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 1 lipca 2014 r., sygn. KIO 1241/14

      Zamawiający na równi z wykonawcami jest związany warunkami przetargu, które ustanowił i podał do wiadomości poprzez ogłoszenie. Nie może, więc czynić od tych warunków żadnych odstępstw na etapie oceny wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 30 stycznia 2014 r., sygn. KIO 57/14, KIO 78/14

      Wprowadzenie do postępowania i do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia warunków udziału w postępowaniu, których nie było ani w pierwotnej treści specyfikacji, ani w ogłoszeniu o zamówieniu, jest zmianą treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i wymogów postępowania

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 8 maja 2013 r., sygn. KIO 952/13

      Okoliczność, iż mocą art. 3b ustawy z 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach odpowiedzialność za nieosiągnięcie wymaganych poziomów recyklingu ponosi gmina, nie stoi na przeszkodzie przejęcia tej odpowiedzialności przez wykonawcę.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 24 kwietnia 2013 r., sygn. KIO 830/13, KIO 844/13

      Zamawiający nie może bardziej rygorystycznie wymagać, niż to przewidują przepisy prawa. Skoro w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów używa się zarówno pojęć "dokument" i "informacja" i temu ostatniemu przypisuje się poświadczanie w tym wypadku umiejętności czyli kwalifikacji zawodowych,

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 14 stycznia 2013 r., sygn. KIO 199/13

      Specyfikację istotnych warunków zamówienia udostępnia się na stronie internetowej od dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych albo publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej do upływu terminu składania ofert.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 13 lutego 2013 r., sygn. KIO 200/13

      Do stwierdzenia naruszenia art. 29 ust. 2 ustawy Pzp, zgodnie z którym przedmiotu zamówienia nie można opisywać w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję, wystarczy stwierdzenie faktu nieprawidłowości w opisie przedmiotu zamówienia, a tym samym sprzeczności z prawem, nawet w sytuacji,

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 21 października 2011 r., sygn. KIO/UZP 2199/11

      Zamawiający nie może w ogłoszeniu o zamówieniu odsyłać do postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Wynika to z, w zasadzie, z identycznego brzmienia uregulowania odnoszącego się nie tylko do opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków w przetargu nieograniczonym (art.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 13 października 2011 r., sygn. KIO/UZP 2103/11

      1) Przepis art. 26 ust. 2 b nie różnicuje pozycji wykonawców w postępowaniu ze względu na podstawę wykazywanego przez nich doświadczenia.  2) Regulacja zawarta w art. 57 ustawy pzp służy innemu celowi niż regulacja zawarta w art.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 4 lipca 2011 r., sygn. KIO/UZP 1305/11

      1) Zgodnie z obecną treścią art. 22 ustawy Pzp o kształcie warunków udziału w postępowaniu decyduje zamawiający poprzez opis sposobu dokonywania ich oceny. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków ma na celu wypełnić konkretną treścią warunki wymienione w art.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 15 marca 2011 r., sygn. KIO/UZP 420/11

      Opis zamówienia, o którym mowa w art. 29 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, jest czymś innym niż określenie przedmiotu zamówienia, które powinno znajdować się w ogłoszeniu o zamówieniu. W ogłoszeniu o zamówieniu Zamawiający wskazuje w sposób skrótowy, co stanowi przedmiot zamówienia, zaś dopiero Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia wskazuje szczegółowy opis przedmiotu zamówienia według reguł określonych w art.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 30 marca 2011 r., sygn. KIO/UZP 604/11

      Zasady równego traktowania i uczciwej konkurencji nie można rozumieć w taki sposób, że zamawiającemu nakazywałoby się udzielenie zamówienia publicznego każdemu wykonawcy, również takiemu, który nie daje rękojmi należytego wykonania tego zamówienia, bowiem ustawodawca przewiduje, że wykonawcą może być tylko i wyłącznie podmiot, który spełnia warunki określone w art.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 30 czerwca 2010 r., sygn. KIO/UZP 1183/10, KIO/UZP 1184/10

      W obecnym brzmieniu art. 179 ust. 1 p.z.p. interes w uzyskaniu zamówienia należy pojmować jako interes faktyczny gospodarczy, a więc interes w zaoferowaniu swojego produktu na danym rynku. 2 Interes ten służyć ma nie tylko wykonawcy, ale także innemu podmiotowi, a więc na etapie przed upływem terminu

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 28 maja 2010 r., sygn. KIO/UZP 844/10

      Na gruncie aktualnych przepisów ustawy p.z.p. brak jest możliwości stosowania jakichkolwiek preferencji dla podmiotów krajowych. 

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 18 czerwca 2010 r., sygn. KIO/UZP 1116/10

      1) Każdy zamawiający indywidualnie w zakresie własnego przedmiotu zamówienia zobowiązany jest dokonać opisu sposobu dokonania oceny spełnienia warunków udziału  2) W odwołaniu należy wskazać czy Zamawiający naruszył jakieś przepisy i w jaki sposób to zrobił, nie zaś wykazywać się doświadczeniem,

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 25 czerwca 2010 r., sygn. KIO/UZP 1095/10

      1) Określenie warunków udziału w postępowaniu jest jedną z głównych i podstawowych czynności zamawiającego, która ma bezpośredni wpływ na wynik postępowania. W związku z powyższym formułując warunki Zamawiający nie może tego czynić w sposób dowolny i w oderwaniu od przedmiotu zamówienia, bowiem ich celem jest weryfikacja zdolności wykonawców do realizacji konkretnego zadania.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 9 lipca 2010 r., sygn. KIO/UZP 1254/10

      Wykonawcy mają możliwość występowania jako podmiot zbiorowy (np. konsorcjum) lub też korzystać z doświadczeń innych podmiotów.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 9 lipca 2010 r., sygn. KIO/UZP 1302/10

      1) Zasada swobodnego kształtowania umów, o której mowa w art. 3531 kc podlega ograniczeniu w zakresie umów zawieranych na podstawie ustawy Pzp, ze względu na ich specyfikę.  2) Przepis art. 481 § 1 kc, stanowiący o możliwości żądania przez wierzyciela odsetek na wypadek opóźnienia

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 22 marca 2010 r., sygn. KIO/UZP 168/10

      Celem określenia przez zamawiającego warunków wymaganego doświadczenia jest doprowadzenie do wyboru wykonawcy, który będzie zdolny do wykonania zamówienia i daje rękojmie należytej jego realizacji. Swoboda zamawiającego w określeniu warunków udziału w postępowaniu jest ograniczona zasadą uczciwej

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 28 kwietnia 2010 r., sygn. KIO/UZP 633/10

      W przypadku stwierdzenia naruszenia przez zamawiającego zasad prowadzenia postępowania określonych w art. 7 ust. 1 ustawy przy określaniu sposobu oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu, jak również samych warunków, w interesie wykonawcy jest dążenie do ich modyfikacji w sposób zgodny z jego oczekiwaniami.

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00