Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 6 września 2016 r., sygn. III SA/Łd 484/16

 

Dnia 6 września 2016 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi, Wydział III w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Monika Krzyżaniak (spr.) Sędziowie Sędzia NSA Irena Krzemieniewska Sędzia WSA Małgorzata Łuczyńska Protokolant referent-stażysta Ewa Cieślik po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 6 września 2016 roku sprawy ze skargi R. K. na akt Starosty [...] z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie odmowy zwrotu części opłaty za wydanie karty pojazdu 1. uchyla zaskarżony akt; 2. uznaje obowiązek Starosty [...] dokonania na rzecz R. K. zwrotu kwoty 425 (słownie: czterysta dwadzieścia pięć) złotych za wydanie karty pojazdu marki Renault Megane o numerze rejestracyjnym [...]; 3. zasądza od Starosty [...] na rzecz skarżącego R. K. kwotę 100 (słownie: sto) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

W dniu 1 kwietnia 2016 r. R. K. wystąpił do Starosty Powiatu [...] z wnioskiem o zwrot nadpłaty w kwocie 425,00 zł, uiszczonej z tytułu opłaty za wydanie karty pojazdu marki Renault Megane, zarejestrowanego w dniu 21 marca 2006 r. pod numerem rejestracyjnym [...]. Wskazując na zasadność wniosku powołał wyrok Trybunału Konstytucyjnego z dnia 17 stycznia 2006 r., sygn. akt U 6/04.

Pismem z dnia 12 kwietnia 2016 r. Starosta Powiatu [...] poinformował wnioskodawcę, że opłata za wydanie karty pojazdu została pobrana na podstawie przepisów prawa obowiązujących w dacie złożenia wniosku o zarejestrowanie pojazdu. tj. § 1 ust. 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 28 lipca 2003 r. w sprawie wysokości opłat za kartę pojazdu (Dz. U. Nr 137 poz. 1310). Odnosząc się do powołanego przez stronę wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 17 stycznia 2006 r., organ administracji stwierdził, iż uwzględnienie przedmiotowego wniosku byłoby sprzeczne ze stanowiskiem Trybunału Konstytucyjnego wyrażonym w powołanym orzeczeniu, a przede wszystkim z art. 190 ust. 1 Konstytucji RP poprzez naruszenie zasady powszechności i ostateczności orzeczeń Trybunału, jak również z art. 77 ust. 4 pkt 2 i ust. 5 ustawy Prawo o ruchu drogowym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00