Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 13 maja 2016 r., sygn. III SA/Wa 1352/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Bożena Dziełak (sprawozdawca), Sędziowie sędzia WSA Dariusz Kurkiewicz, sędzia WSA Waldemar Śledzik, Protokolant st. sekr. sądowy Anna Kurdej, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 13 maja 2016 r. sprawy ze skargi P. S.A. z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 12 stycznia 2015 r. nr IPPB3/423-1071/14-2/PK1 w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych 1) uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną, 2) zasądza od Ministra Finansów na rzecz P. S.A. z siedzibą w W. kwotę 457 zł (słownie: czterysta pięćdziesiąt siedem złotych) tytułem zwrot kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Skarżąca - P. S.A. w W. , 13 października 2014 r. złożyła wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych. Opisując stan faktyczny i zdarzenie przyszłe wyjaśniła, że prowadzi działalność w zakresie kolejowych przewozów towarowych w komunikacji krajowej i międzynarodowej. W umowach o świadczenie usług uszczegółowione są zasady przewozu towarów, sposób dokonywania rozliczeń, a także znajdują się zapisy dotyczące kar i odszkodowań związanych z niedotrzymaniem warunków umowy. Ustalenia w tym zakresie zawarte są także w stosownych regulaminach i taryfach, ogólnych warunkach przewozów, umowie o międzynarodowej kolejowej komunikacji towarowej oraz w innych przepisach prawa powszechnie obowiązującego.

Skarżąca wyjaśniła, że podczas realizacji przewozów zdarzają się szkody w przesyłkach. Podstawą roszczeń o odszkodowania z tytułu szkód powstałych w wyniku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przewozu przesyłek są m.in. utrata, ubytek lub uszkodzenie przesyłki. Klient może złożyć reklamacje, które rozpatrywane są pod kątem odpowiedzialności Skarżącej jako przewoźnika, w oparciu o ustawę z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2012 r., poz. 1173 z późn. zm.) - dla komunikacji krajowej, Konwencję o międzynarodowym przewozie kolejami (COTIF) z dnia 9 czerwca 1980 r. (Dz. U. z 2007 r. Nr 100, poz. 674 i 675 z późn. zm.) oraz umowy międzynarodowe - dla komunikacji międzynarodowej. Skarżąca opisała postępowanie związane z uznaniem roszczenia oraz w sytuacji, gdy po wypłacie odszkodowania przesyłka zostaje odnaleziona - osoba uprawniona może odebrać przesyłkę lub jej części po zwrocie odszkodowania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00