Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 9 stycznia 2015 r., sygn. II SA/Wr 757/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Anna Siedlecka (spr.) Sędziowie: Sędzia WSA Ireneusz Dukiel Sędzia WSA Mieczysław Górkiewicz Protokolant Elżbieta Ptak po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 9 stycznia 2015 r. sprawy ze skargi M. Z. i W. Z. na decyzję D. Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego we W. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie nakazu rozbiórki obiektu gospodarczego tj. kontenera wybudowanego bez wymaganego zgłoszenia oddala skargę.

Uzasadnienie

Dolnośląski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego we W. decyzją z dnia [...] r. nr [...], wydaną na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 Kodeksu postępowania administracyjnego, po rozpatrzeniu odwołania M. i W. Z., utrzymał w mocy decyzję Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w powiecie w. z dnia [...] r. nr [...], którą nakazano odwołującym się rozbiórkę obiektu gospodarczego, tj. kontenera, wybudowanego na działce nr [...] w S. (obręb [...]), bez wymaganego zgłoszenia właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej.

W uzasadnieniu decyzji organ II instancji podał, że Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w powiecie w. w dniu 8 stycznia 2014 r. wszczął postępowanie administracyjne w przedmiotowej sprawie po zgłoszeniu przez Sekretarza Gminy S., który pismem z dnia 1 października 2013 r. przekazał wyciąg z protokołu z posiedzenia Komisji Spraw Społecznych Rady Gminy S., w sprawie gromadzenia różnych odpadów, materiałów budowlanych, ziemi, gruzu, a także ustawienia kontenerów dla pracowników. PINB w powiecie w. w dniu 9 grudnia 2013 r. przekazał ww. pismo w zakresie składowania wskazanych materiałów organowi właściwemu tj. Staroście Powiatowemu w W., pozostawiając do własnego rozstrzygnięcia kwestię ustawienia kontenerów.

W toku prowadzonego postępowania rozpoznawczego ustalono, że obiekt gospodarczy - kontener, znajduje się na jednej działce spośród wskazanych we wzmiankowanym protokole. Działka ta o numerze 101/3 (obr. [...]) należy do M. Z. i W. Z.. Fakt postawienia kontenera przez inwestorów na przedmiotowej działce, W. Z. potwierdził pismem datowanym na dzień 6 grudnia 2013 r. Pismem z dnia 16 grudnia 2013 r. Starosta W. zwrócił się do PINB o przeprowadzenie w trybie pilnym kontroli przedmiotowej działki, w związku ze zgłoszeniem przez W.Z. zamiaru budowy na niej obiektu gospodarczego związanego z produkcja rolną. Kolejno, po uprzednim powiadomieniu stron, w dniu 16 stycznia 2014 r. organ I instancji przeprowadził oględziny, które potwierdziły fakt wybudowania na działce nr 101/3 (obręb [...]) obiektu gospodarczego kontenerowego o wymiarach 6m x 4,8m podłączonego do czynnej instalacji elektrycznej. Obiekt ten, wybudowany bez wymaganego prawem pozwolenia na budowę lub zgłoszenia, zlokalizowany jest około 20 metrów od tzw. drogi serwisowej oraz w odległości około 32,7 m od słupa elektrycznego. Ponadto stwierdzono, że na przedmiotowej działce składowane są materiały typu: kostka granitowa, cegły, rury kanalizacyjne betonowe, żwir, grys, kamienie, płyty betonowe, a także stoi kruszarka oraz maszyny rolnicze: siewnik, pług i brona. Z części działki, która sąsiaduje z obwodnicą, został usunięty humus. Dodatkowo na przedmiotowej działce od strony drogi polnej (droga gminna nr 72) usypany został materiał pochodzący, według W.Z., z rozbiórki drogi przy ul. S. w W. i ma być wykorzystany do wyrównania drogi gruntowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00