Porada
Jak refakturować koszty przy sprzedaży opodatkowanej i zwolnionej
Spółka z o.o. prowadzi działalność zwolnioną i opodatkowaną. Budynek biurowy przeznaczony jest do obu działalności. W budynku biurowym wynajmujemy biura zakładowi budżetowemu, który zgodził się ponosić koszty remontów i innych kosztów związanych z utrzymaniem biura, w wysokości 50% według umowy. Zakupując towary, ewidencjonujemy podatek naliczony na zakupy opodatkowane, związane ze sprzedażą zwolnioną i opodatkowaną. Według struktury sprzedaży za rok 2003 możemy odliczyć podatek naliczony w wysokości 9%, natomiast 91% podatku naliczonego księgujemy w koszty. Fakturując remont budynku biurowego i innych usług (energia, woda, wywóz śmieci, usługi telefoniczne) jako cenę netto, przyjmujemy cenę netto zakupu + nieodliczony VAT, następnie naliczamy VAT od sprzedaży. Czy postępujemy słusznie? Czy powinniśmy od razu dzielić VAT naliczony, ewidencjonując na zakupach opodatkowanych, związanych wyłącznie ze sprzedażą opodatkowaną 50% i 50% na zakup opodatkowany, związany ze sprzedażą zwolnioną i opodatkowaną? Jakie rozwiązanie jest prawidłowe?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right