history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2015-07-01 do 2019-06-21

§ 453. [74] 1. W przypadku konieczności dokonania poprawek sprawozdania w aplikacji statystycznej należy wystąpić do komórki Ministerstwa Sprawiedliwości odpowiedzialnej za statystykę z uzasadnioną prośbą o odblokowanie sprawozdania za oznaczony okres sprawozdawczy. Po odblokowaniu należy uchylić zatwierdzenie na każdym z etapów zatwierdzania sprawozdania poczynając od najwyższego, a następnie wprowadzić zmiany. Każda wprowadzona poprawka powinna być wyjaśniona poprzez dokonanie odpowiedniego wpisu w polu „komentarz”. Skorygowane sprawozdanie należy ponownie zatwierdzić na każdym z etapów zatwierdzania sprawozdania. Przepisy § 452 stosuje się odpowiednio.

2. Dodatkowe uwagi do wzorów formularzy należy zamieszczać w polu „Uwagi”.

[74] § 453 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 41 zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 25 czerwca 2015 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.U.M.S. poz. 172). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2015 r.

Wersja obowiązująca od 2015-07-01 do 2019-06-21

§ 453. [74] 1. W przypadku konieczności dokonania poprawek sprawozdania w aplikacji statystycznej należy wystąpić do komórki Ministerstwa Sprawiedliwości odpowiedzialnej za statystykę z uzasadnioną prośbą o odblokowanie sprawozdania za oznaczony okres sprawozdawczy. Po odblokowaniu należy uchylić zatwierdzenie na każdym z etapów zatwierdzania sprawozdania poczynając od najwyższego, a następnie wprowadzić zmiany. Każda wprowadzona poprawka powinna być wyjaśniona poprzez dokonanie odpowiedniego wpisu w polu „komentarz”. Skorygowane sprawozdanie należy ponownie zatwierdzić na każdym z etapów zatwierdzania sprawozdania. Przepisy § 452 stosuje się odpowiednio.

2. Dodatkowe uwagi do wzorów formularzy należy zamieszczać w polu „Uwagi”.

[74] § 453 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 41 zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 25 czerwca 2015 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.U.M.S. poz. 172). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2015 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-01-01 do 2015-06-30

§ 453. [242] 1. W przypadku konieczności dokonania poprawek w sprawozdaniu należy wpisać je w sposób czytelny przez przekreślenie niewłaściwych danych i wpisanie obok danych właściwych. Każda wprowadzona poprawka powinna być potwierdzona własnoręcznym podpisem osoby, która jej dokonała, i datą. Sprostowania, wyjaśnienia i zmiany danych niewłaściwie wykazanych przekazuje się w formie pisemnej. W aktach sądu dokonuje się tej samej zmiany, jaką przekazano do jednostki wyższego szczebla z określeniem daty dokonania zmiany i podpisem osoby jej dokonującej. Zmiany do dokumentów przekazanych drogą elektroniczną przesyła się w ten sam sposób jak dane podstawowe.

2. Dodatkowe wyjaśnienia do sprawozdań należy zamieszczać w pismach do nich załączonych bądź w przypadku sprawozdań przekazywanych przy wykorzystaniu systemu teleinformatycznego należy je zamieszczać zgodnie z funkcjonalnością danego systemu.

[242] § 453 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 145 zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 30 grudnia 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.U.M.S. poz. 182). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2015 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-01-01 do 2014-12-31

§ 453. 1. W przypadku konieczności dokonania poprawek na sprawozdaniu należy wpisać je w sposób czytelny przez przekreślenie niewłaściwych danych i wpisanie obok danych właściwych. Każda wprowadzona poprawka powinna być potwierdzona własnoręcznym podpisem osoby, która jej dokonała, i datą. Sprostowania, wyjaśnienia i zmiany danych niewłaściwie wykazanych przekazuje się w formie pisemnej. W aktach sądu dokonuje się tej samej zmiany, jaką przekazano do jednostki wyższego szczebla z określeniem daty dokonania zmiany i podpisem osoby jej dokonującej. Zmiany do dokumentów przekazanych drogą elektroniczną przesyła się w ten sam sposób jak dane podstawowe i dodatkowo oznacza pola, w których nastąpiły zmiany, przez zmianę kroju czcionki lub zaznaczenie pola kolorem zielonym.

2. Dodatkowe wyjaśnienia do sprawozdań należy zamieszczać w pismach do nich załączonych.