history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2016-01-01 do 2019-06-21

§ 103a. [63] 1. W repertorium „Ns” odnotowuje się w szczególności:

1) numer porządkowy sprawy;

2) datę wpływu sprawy. W sprawach wszczętych z urzędu należy wpisać datę wpływu zawiadomienia będącego podstawą wszczęcia postępowania, a w braku takiego zawiadomienia – datę faktycznego wszczęcia postępowania;

3) wzmiankę o wszczęciu postępowania z urzędu;

4) oznaczenie podmiotów występujących w sprawie (zarejestrowanie danych dotyczących podmiotów w sprawie);

5) datę wezwania do udziału w sprawie dalszych osób i datę ich wstąpienia do sprawy, datę przystąpienia do sprawy dalszych osób;

6) datę wstąpienia do postępowania prokuratora;

7) oznaczenie przedmiotu sprawy, w tym powiązanie przedmiotu sprawy z określoną osobą;

8) datę oraz rodzaj czynności podejmowanych w toku postępowania;

9) datę wydania i wykonania zarządzeń przygotowawczych w tym zarządzenia z art. 130 § 1 k.p.c. (datę rzeczywistego wskazania dowodów) mających na celu usunięcie braków i przygotowanie postępowania dowodowego;

10) datę zwrotu wniosku;

11) daty oraz wyniki posiedzeń;

12) czas trwania mediacji (zarejestrowanie dat zdarzeń skrajnych);

13) daty orzeczeń oraz zwięzłe oznaczenie bądź zwięzłą informację o treści orzeczenia;

14) datę zawieszenia postępowania;

15) datę podjęcia postępowania;

16) wynik postępowania sądu I instancji (data wydania orzeczenia, zwięzłe oznaczenie bądź zwięzła informacja o treści orzeczenia);

17) datę wpływu oraz rodzaj środka odwoławczego;

18) datę odrzucenia środka odwoławczego;

19) datę przesłania akt do II instancji;

20) datę zwrotu akt z II instancji;

21) wynik postępowania sądu II instancji (datę i zwięzłą informację o rozstrzygnięciu postępowania w sądzie II instancji);

22) datę uprawomocnienia się orzeczenia lub zarządzenia kończącego postępowanie w sprawie;

23) numer karty dłużnika.

2. W sądach rejonowych rejestrując sprawę w repertorium „Ns” odnotowuje się, ponad to co wskazane w ust. 1, nazwę gminy, z której obszaru wpłynęła sprawa.

3. W przypadku, gdy postępowanie składa się z kilku samodzielnych części objętych jednym wnioskiem, w repertorium „Ns” odnotowuje się wszystkie poszczególne części postępowania. Sprawę uważa się za sprawę odrębną tylko wówczas, gdy została objęta oddzielnym wnioskiem. Za samodzielne części postępowania spadkowego uważa się np. sprawy dotyczące:

1) wyjawienia przedmiotów spadkowych;

2) ogłoszenia testamentu;

3) zarządu spadku nieobjętego;

4) odebrania oświadczenia o przyjęciu lub odrzuceniu spadku;

5) wykonawcy testamentu;

6) stwierdzenia nabycia spadku;

7) działu spadku;

8) uchylenia się od skutków prawnych oświadczenia o przyjęciu lub odrzuceniu spadku.

4. W przypadku, gdy postępowanie w danej sprawie składa się z kilku samodzielnych części należy w repertorium „Ns” odnotować wynik końcowego załatwienia każdej samodzielnej części.

5. Jeżeli w toku postępowania zachodzi potrzeba dokonania z urzędu czynności przekraczających pierwotny zakres sprawy, należy odpowiednio uzupełnić oznaczenie przedmiotu sprawy w repertorium i na okładce akt.

[63] § 103a w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 29 zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 30 grudnia 2015 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.U.M.S. poz. 266). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2016 r.

Wersja obowiązująca od 2016-01-01 do 2019-06-21

§ 103a. [63] 1. W repertorium „Ns” odnotowuje się w szczególności:

1) numer porządkowy sprawy;

2) datę wpływu sprawy. W sprawach wszczętych z urzędu należy wpisać datę wpływu zawiadomienia będącego podstawą wszczęcia postępowania, a w braku takiego zawiadomienia – datę faktycznego wszczęcia postępowania;

3) wzmiankę o wszczęciu postępowania z urzędu;

4) oznaczenie podmiotów występujących w sprawie (zarejestrowanie danych dotyczących podmiotów w sprawie);

5) datę wezwania do udziału w sprawie dalszych osób i datę ich wstąpienia do sprawy, datę przystąpienia do sprawy dalszych osób;

6) datę wstąpienia do postępowania prokuratora;

7) oznaczenie przedmiotu sprawy, w tym powiązanie przedmiotu sprawy z określoną osobą;

8) datę oraz rodzaj czynności podejmowanych w toku postępowania;

9) datę wydania i wykonania zarządzeń przygotowawczych w tym zarządzenia z art. 130 § 1 k.p.c. (datę rzeczywistego wskazania dowodów) mających na celu usunięcie braków i przygotowanie postępowania dowodowego;

10) datę zwrotu wniosku;

11) daty oraz wyniki posiedzeń;

12) czas trwania mediacji (zarejestrowanie dat zdarzeń skrajnych);

13) daty orzeczeń oraz zwięzłe oznaczenie bądź zwięzłą informację o treści orzeczenia;

14) datę zawieszenia postępowania;

15) datę podjęcia postępowania;

16) wynik postępowania sądu I instancji (data wydania orzeczenia, zwięzłe oznaczenie bądź zwięzła informacja o treści orzeczenia);

17) datę wpływu oraz rodzaj środka odwoławczego;

18) datę odrzucenia środka odwoławczego;

19) datę przesłania akt do II instancji;

20) datę zwrotu akt z II instancji;

21) wynik postępowania sądu II instancji (datę i zwięzłą informację o rozstrzygnięciu postępowania w sądzie II instancji);

22) datę uprawomocnienia się orzeczenia lub zarządzenia kończącego postępowanie w sprawie;

23) numer karty dłużnika.

2. W sądach rejonowych rejestrując sprawę w repertorium „Ns” odnotowuje się, ponad to co wskazane w ust. 1, nazwę gminy, z której obszaru wpłynęła sprawa.

3. W przypadku, gdy postępowanie składa się z kilku samodzielnych części objętych jednym wnioskiem, w repertorium „Ns” odnotowuje się wszystkie poszczególne części postępowania. Sprawę uważa się za sprawę odrębną tylko wówczas, gdy została objęta oddzielnym wnioskiem. Za samodzielne części postępowania spadkowego uważa się np. sprawy dotyczące:

1) wyjawienia przedmiotów spadkowych;

2) ogłoszenia testamentu;

3) zarządu spadku nieobjętego;

4) odebrania oświadczenia o przyjęciu lub odrzuceniu spadku;

5) wykonawcy testamentu;

6) stwierdzenia nabycia spadku;

7) działu spadku;

8) uchylenia się od skutków prawnych oświadczenia o przyjęciu lub odrzuceniu spadku.

4. W przypadku, gdy postępowanie w danej sprawie składa się z kilku samodzielnych części należy w repertorium „Ns” odnotować wynik końcowego załatwienia każdej samodzielnej części.

5. Jeżeli w toku postępowania zachodzi potrzeba dokonania z urzędu czynności przekraczających pierwotny zakres sprawy, należy odpowiednio uzupełnić oznaczenie przedmiotu sprawy w repertorium i na okładce akt.

[63] § 103a w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 29 zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 30 grudnia 2015 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.U.M.S. poz. 266). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2016 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-01-01 do 2015-12-31

§ 103a. [80] W repertorium „Ns” odnotowuje się w szczególności:

1) numer porządkowy sprawy;

2) datę wpływu sprawy. W sprawach wszczętych z urzędu należy wpisać datę wpływu zawiadomienia będącego podstawą wszczęcia postępowania, a w braku takiego zawiadomienia – datę faktycznego wszczęcia postępowania;

3) wzmiankę o wszczęciu postępowania z urzędu;

4) oznaczenie podmiotów występujących w sprawie (zarejestrowanie danych dotyczących podmiotów w sprawie);

5) datę wezwania do udziału w sprawie dalszych osób i datę ich wstąpienia do sprawy, datę przystąpienia do sprawy dalszych osób;

6) datę wstąpienia do postępowania prokuratora;

7) oznaczenie przedmiotu sprawy, w tym powiązanie przedmiotu sprawy z określoną osobą;

8) datę oraz rodzaj czynności podejmowanych w toku postępowania;

9) datę wydania i wykonania zarządzeń przygotowawczych w tym zarządzenia z art. 130 § 1 k.p.c. (datę rzeczywistego wskazania dowodów) mających na celu usunięcie braków i przygotowanie postępowania dowodowego;

10) datę zwrotu wniosku;

11) daty oraz wyniki posiedzeń;

12) daty orzeczeń oraz zwięzłe oznaczenie bądź zwięzłą informację o treści orzeczenia;

13) datę zawieszenia postępowania;

14) datę podjęcia postępowania;

15) wynik postępowania sądu I instancji (data wydania orzeczenia, zwięzłe oznaczenie bądź zwięzła informacja o treści orzeczenia);

16) datę wpływu oraz rodzaj środka odwoławczego;

17) datę odrzucenia środka odwoławczego;

18) datę przesłania akt do II instancji;

19) datę zwrotu akt z II instancji;

20) wynik postępowania sądu II instancji (datę i zwięzłą informację o rozstrzygnięciu postępowania w sądzie II instancji);

21) datę uprawomocnienia się orzeczenia lub zarządzenia kończącego postępowanie w sprawie;

22) numer karty dłużnika.

2. W przypadku, gdy postępowanie składa się z kilku samodzielnych części objętych jednym wnioskiem, w repertorium „Ns” odnotowuje się wszystkie poszczególne części postępowania. Sprawę uważa się za sprawę odrębną tylko wówczas, gdy została objęta oddzielnym wnioskiem. Za samodzielne części postępowania spadkowego uważa się np. sprawy:

a) o wyjawienie przedmiotów spadkowych,

b) o ogłoszenie testamentu,

c) o zarząd spadku nieobjętego,

d) o odebranie oświadczenia o przyjęciu lub odrzuceniu spadku,

e) dotyczące wykonawcy testamentu,

f) o stwierdzenie nabycia spadku,

g) o dział spadku,

h) o uchylenie się od skutków prawnych oświadczenia o przyjęciu lub odrzuceniu spadku.

3. W przypadku, gdy postępowanie w danej sprawie składa się z kilku samodzielnych części należy w repertorium „Ns” odnotować wynik końcowego załatwienia każdej samodzielnej części.

4. Jeżeli w toku postępowania zachodzi potrzeba dokonania z urzędu czynności przekraczających pierwotny zakres sprawy, należy odpowiednio uzupełnić oznaczenie przedmiotu sprawy w repertorium i na okładce akt.

[80] § 103a dodany przez § 1 pkt 37 zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 30 grudnia 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.U.M.S. poz. 182). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2015 r.