Wersja obowiązująca od 2023-12-21 (Dz.U.2023.2744 tekst jednolity)
[Dane zawarte we wniosku o płatność] 1. Wniosek o płatność zawiera dane niezbędne do jej przyznania, w szczególności:
1) dane beneficjenta:
a) imię i nazwisko albo nazwę,
b) miejsce zamieszkania i adres albo siedzibę i adres,
c) numer PESEL albo numer paszportu lub innego dokumentu tożsamości, na podstawie którego został nadany numer identyfikacyjny – w przypadku osoby fizycznej nieposiadającej numeru PESEL,
d) numer z Krajowego Rejestru Sądowego, jeżeli został nadany,
e) numer identyfikacyjny,
f) numer identyfikacji podatkowej (NIP), jeżeli został nadany,
g) numer identyfikacyjny w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej (REGON), jeżeli został nadany,
h) dane osób upoważnionych do reprezentowania beneficjenta, w szczególności imię i nazwisko, miejsce zamieszkania i adres oraz numer PESEL, a jeżeli osoba upoważniona do reprezentowania beneficjenta nie posiada numeru PESEL – numer paszportu lub innego dokumentu poświadczającego tożsamość;
2) numer rachunku bankowego beneficjenta;
3) wskazanie, że operacja lub jej etap zostały zrealizowane zgodnie z zawartą umową;
4) oświadczenia beneficjenta związane z otrzymaniem płatności oraz o zgodności treści formularza, o którym mowa w ust. 2 pkt 3a, z treścią wniosku o płatność;
5) informację o załącznikach.
2. Do wniosku o płatność dołącza się:
1) dokumenty potwierdzające zrealizowanie operacji lub jej etapu;
2) sprawozdanie z realizacji operacji lub jej etapu;
3) kopię dokumentu potwierdzającego sposób reprezentacji beneficjenta;
3a) formularz wniosku o płatność zawierający te same dane, które zostały zawarte we wniosku o płatność, zapisany na informatycznym nośniku danych w formacie danych pozwalającym na edycję jego treści;
4) inne dokumenty potwierdzające spełnienie warunków wypłaty środków finansowych z tytułu pomocy, których wykaz zawiera formularz wniosku o płatność.
3. Kopie dokumentów dołącza się w formie kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez pracownika Agencji lub podmiot, który wydał dokument, albo poświadczonych za zgodność z oryginałem przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika będącego radcą prawnym albo adwokatem, z tym że kopia, o której mowa w ust. 2 pkt 3, może być potwierdzona przez beneficjenta.
4. Jeżeli wniosek o płatność nie został wypełniony we wszystkich wymaganych pozycjach lub nie dołączono do niego wymaganych dokumentów lub wniosek lub dołączone dokumenty nie spełniają innych wymagań, Agencja wzywa beneficjenta, w formie pisemnej, do usunięcia tych braków w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
5. Jeżeli beneficjent, pomimo wezwania, o którym mowa w ust. 4, nie usunął braków w wyznaczonym terminie, Agencja wzywa ponownie beneficjenta, w formie pisemnej, do usunięcia braków w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
6. Jeżeli beneficjent pomimo powtórnego wezwania nie usunął braków, Agencja rozpatruje wniosek o płatność w zakresie, w jakim został wypełniony, oraz na podstawie dołączonych i poprawnie sporządzonych dokumentów.
7. W trakcie rozpatrywania wniosku o płatność Agencja może wzywać beneficjenta, w formie pisemnej, do wyjaśnienia faktów istotnych dla rozstrzygnięcia sprawy lub przedstawienia dowodów na potwierdzenie tych faktów w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
Wersja obowiązująca od 2023-12-21 (Dz.U.2023.2744 tekst jednolity)
[Dane zawarte we wniosku o płatność] 1. Wniosek o płatność zawiera dane niezbędne do jej przyznania, w szczególności:
1) dane beneficjenta:
a) imię i nazwisko albo nazwę,
b) miejsce zamieszkania i adres albo siedzibę i adres,
c) numer PESEL albo numer paszportu lub innego dokumentu tożsamości, na podstawie którego został nadany numer identyfikacyjny – w przypadku osoby fizycznej nieposiadającej numeru PESEL,
d) numer z Krajowego Rejestru Sądowego, jeżeli został nadany,
e) numer identyfikacyjny,
f) numer identyfikacji podatkowej (NIP), jeżeli został nadany,
g) numer identyfikacyjny w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej (REGON), jeżeli został nadany,
h) dane osób upoważnionych do reprezentowania beneficjenta, w szczególności imię i nazwisko, miejsce zamieszkania i adres oraz numer PESEL, a jeżeli osoba upoważniona do reprezentowania beneficjenta nie posiada numeru PESEL – numer paszportu lub innego dokumentu poświadczającego tożsamość;
2) numer rachunku bankowego beneficjenta;
3) wskazanie, że operacja lub jej etap zostały zrealizowane zgodnie z zawartą umową;
4) oświadczenia beneficjenta związane z otrzymaniem płatności oraz o zgodności treści formularza, o którym mowa w ust. 2 pkt 3a, z treścią wniosku o płatność;
5) informację o załącznikach.
2. Do wniosku o płatność dołącza się:
1) dokumenty potwierdzające zrealizowanie operacji lub jej etapu;
2) sprawozdanie z realizacji operacji lub jej etapu;
3) kopię dokumentu potwierdzającego sposób reprezentacji beneficjenta;
3a) formularz wniosku o płatność zawierający te same dane, które zostały zawarte we wniosku o płatność, zapisany na informatycznym nośniku danych w formacie danych pozwalającym na edycję jego treści;
4) inne dokumenty potwierdzające spełnienie warunków wypłaty środków finansowych z tytułu pomocy, których wykaz zawiera formularz wniosku o płatność.
3. Kopie dokumentów dołącza się w formie kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez pracownika Agencji lub podmiot, który wydał dokument, albo poświadczonych za zgodność z oryginałem przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika będącego radcą prawnym albo adwokatem, z tym że kopia, o której mowa w ust. 2 pkt 3, może być potwierdzona przez beneficjenta.
4. Jeżeli wniosek o płatność nie został wypełniony we wszystkich wymaganych pozycjach lub nie dołączono do niego wymaganych dokumentów lub wniosek lub dołączone dokumenty nie spełniają innych wymagań, Agencja wzywa beneficjenta, w formie pisemnej, do usunięcia tych braków w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
5. Jeżeli beneficjent, pomimo wezwania, o którym mowa w ust. 4, nie usunął braków w wyznaczonym terminie, Agencja wzywa ponownie beneficjenta, w formie pisemnej, do usunięcia braków w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
6. Jeżeli beneficjent pomimo powtórnego wezwania nie usunął braków, Agencja rozpatruje wniosek o płatność w zakresie, w jakim został wypełniony, oraz na podstawie dołączonych i poprawnie sporządzonych dokumentów.
7. W trakcie rozpatrywania wniosku o płatność Agencja może wzywać beneficjenta, w formie pisemnej, do wyjaśnienia faktów istotnych dla rozstrzygnięcia sprawy lub przedstawienia dowodów na potwierdzenie tych faktów w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-11-15 do 2023-12-20 (Dz.U.2019.2228 tekst jednolity)
[Dane zawarte we wniosku o płatność] 1. Wniosek o płatność zawiera dane niezbędne do jej przyznania, w szczególności:
1) dane beneficjenta:
a) imię i nazwisko albo nazwę,
b) miejsce zamieszkania i adres albo siedzibę i adres,
c) numer PESEL albo numer paszportu lub innego dokumentu tożsamości, na podstawie którego został nadany numer identyfikacyjny – w przypadku osoby fizycznej nieposiadającej numeru PESEL,
d) numer z Krajowego Rejestru Sądowego, jeżeli został nadany,
e) numer identyfikacyjny,
f) numer identyfikacji podatkowej (NIP), jeżeli został nadany,
g) numer identyfikacyjny w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej (REGON), jeżeli został nadany,
h) dane osób upoważnionych do reprezentowania beneficjenta, w szczególności imię i nazwisko, miejsce zamieszkania i adres oraz numer PESEL, a jeżeli osoba upoważniona do reprezentowania beneficjenta nie posiada numeru PESEL – numer paszportu lub innego dokumentu poświadczającego tożsamość;
2) numer rachunku bankowego beneficjenta;
3) wskazanie, że operacja lub jej etap zostały zrealizowane zgodnie z zawartą umową;
4) oświadczenia beneficjenta związane z otrzymaniem płatności oraz o zgodności treści formularza, o którym mowa w ust. 2 pkt 3a, z treścią wniosku o płatność;
5) informację o załącznikach.
2. Do wniosku o płatność dołącza się:
1) dokumenty potwierdzające zrealizowanie operacji lub jej etapu;
2) sprawozdanie z realizacji operacji lub jej etapu;
3) kopię dokumentu potwierdzającego sposób reprezentacji beneficjenta;
3a) formularz wniosku o płatność zawierający te same dane, które zostały zawarte we wniosku o płatność, zapisany na informatycznym nośniku danych w formacie danych pozwalającym na edycję jego treści;
4) inne dokumenty potwierdzające spełnienie warunków wypłaty środków finansowych z tytułu pomocy, których wykaz zawiera formularz wniosku o płatność.
3. Kopie dokumentów dołącza się w formie kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez pracownika Agencji lub podmiot, który wydał dokument, albo poświadczonych za zgodność z oryginałem przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika będącego radcą prawnym albo adwokatem, z tym że kopia, o której mowa w ust. 2 pkt 3, może być potwierdzona przez beneficjenta.
4. Jeżeli wniosek o płatność nie został wypełniony we wszystkich wymaganych pozycjach lub nie dołączono do niego wymaganych dokumentów lub wniosek lub dołączone dokumenty nie spełniają innych wymagań, Agencja wzywa beneficjenta, w formie pisemnej, do usunięcia tych braków w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
5. Jeżeli beneficjent, pomimo wezwania, o którym mowa w ust. 4, nie usunął braków w wyznaczonym terminie, Agencja wzywa ponownie beneficjenta, w formie pisemnej, do usunięcia braków w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
6. Jeżeli beneficjent pomimo powtórnego wezwania nie usunął braków, Agencja rozpatruje wniosek o płatność w zakresie, w jakim został wypełniony, oraz na podstawie dołączonych i poprawnie sporządzonych dokumentów.
7. W trakcie rozpatrywania wniosku o płatność Agencja może wzywać beneficjenta, w formie pisemnej, do wyjaśnienia faktów istotnych dla rozstrzygnięcia sprawy lub przedstawienia dowodów na potwierdzenie tych faktów w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-07-18 do 2019-11-14
[Dane zawarte we wniosku o płatność] 1. Wniosek o płatność zawiera dane niezbędne do jej przyznania, w szczególności:
1) dane beneficjenta:
a) imię i nazwisko albo nazwę,
b) miejsce zamieszkania i adres albo siedzibę i adres,
c) numer PESEL albo numer paszportu lub innego dokumentu tożsamości, na podstawie którego został nadany numer identyfikacyjny – w przypadku osoby fizycznej nieposiadającej numeru PESEL,
d) numer z Krajowego Rejestru Sądowego, jeżeli został nadany, [9]
e) numer identyfikacyjny,
f) numer identyfikacji podatkowej (NIP), jeżeli został nadany, [10]
g) numer identyfikacyjny w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej (REGON), jeżeli został nadany, [11]
h) dane osób upoważnionych do reprezentowania beneficjenta, w szczególności imię i nazwisko, miejsce zamieszkania i adres oraz numer PESEL, a jeżeli osoba upoważniona do reprezentowania beneficjenta nie posiada numeru PESEL – numer paszportu lub innego dokumentu poświadczającego tożsamość;
2) numer rachunku bankowego beneficjenta;
3) [12] wskazanie, że operacja lub jej etap zostały zrealizowane zgodnie z zawartą umową;
4) [13] oświadczenia beneficjenta związane z otrzymaniem płatności oraz o zgodności treści formularza, o którym mowa w ust. 2 pkt 3a, z treścią wniosku o płatność;
5) informację o załącznikach.
2. Do wniosku o płatność dołącza się:
1) [14] dokumenty potwierdzające zrealizowanie operacji lub jej etapu;
2) sprawozdanie z realizacji operacji lub jej etapu [15];
3) kopię dokumentu potwierdzającego sposób reprezentacji beneficjenta;
3a) [16] formularz wniosku o płatność zawierający te same dane, które zostały zawarte we wniosku o płatność, zapisany na informatycznym nośniku danych w formacie danych pozwalającym na edycję jego treści;
4) inne dokumenty potwierdzające spełnienie warunków wypłaty środków finansowych z tytułu pomocy, których wykaz zawiera formularz wniosku o płatność.
3. Kopie dokumentów dołącza się w formie kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez pracownika Agencji lub podmiot, który wydał dokument, albo poświadczonych za zgodność z oryginałem przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika będącego radcą prawnym albo adwokatem, z tym że kopia, o której mowa w ust. 2 pkt 3, może być potwierdzona przez beneficjenta.
4. Jeżeli wniosek o płatność nie został wypełniony we wszystkich wymaganych pozycjach lub nie dołączono do niego wymaganych dokumentów lub wniosek lub dołączone dokumenty nie spełniają innych wymagań, Agencja wzywa beneficjenta, w formie pisemnej, do usunięcia tych braków w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
5. Jeżeli beneficjent, pomimo wezwania, o którym mowa w ust. 4, nie usunął braków w wyznaczonym terminie, Agencja wzywa ponownie beneficjenta, w formie pisemnej, do usunięcia braków w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
6. Jeżeli beneficjent pomimo powtórnego wezwania nie usunął braków, Agencja rozpatruje wniosek o płatność w zakresie, w jakim został wypełniony, oraz na podstawie dołączonych i poprawnie sporządzonych dokumentów.
7. W trakcie rozpatrywania wniosku o płatność Agencja może wzywać beneficjenta, w formie pisemnej, do wyjaśnienia faktów istotnych dla rozstrzygnięcia sprawy lub przedstawienia dowodów na potwierdzenie tych faktów w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
[9] § 12 ust. 1 pkt 1 lit. d) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 5 lipca 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie korzystania z usług doradczych” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 oraz warunków i trybu jej wypłaty (Dz.U. poz. 1331). Zmiana weszła w życie 18 lipca 2019 r.
[10] § 12 ust. 1 pkt 1 lit. f) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 5 lipca 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie korzystania z usług doradczych” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 oraz warunków i trybu jej wypłaty (Dz.U. poz. 1331). Zmiana weszła w życie 18 lipca 2019 r.
[11] § 12 ust. 1 pkt 1 lit. g) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 5 lipca 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie korzystania z usług doradczych” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 oraz warunków i trybu jej wypłaty (Dz.U. poz. 1331). Zmiana weszła w życie 18 lipca 2019 r.
[12] § 12 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 5 lipca 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie korzystania z usług doradczych” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 oraz warunków i trybu jej wypłaty (Dz.U. poz. 1331). Zmiana weszła w życie 18 lipca 2019 r.
[13] § 12 ust. 1 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 5 lipca 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie korzystania z usług doradczych” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 oraz warunków i trybu jej wypłaty (Dz.U. poz. 1331). Zmiana weszła w życie 18 lipca 2019 r.
[14] § 12 ust. 2 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 5 lipca 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie korzystania z usług doradczych” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 oraz warunków i trybu jej wypłaty (Dz.U. poz. 1331). Zmiana weszła w życie 18 lipca 2019 r.
[15] § 12 ust. 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 5 lipca 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie korzystania z usług doradczych” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 oraz warunków i trybu jej wypłaty (Dz.U. poz. 1331). Zmiana weszła w życie 18 lipca 2019 r.
[16] § 12 ust. 2 pkt 3a dodany przez § 1 pkt 4 lit. b) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 5 lipca 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie korzystania z usług doradczych” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 oraz warunków i trybu jej wypłaty (Dz.U. poz. 1331). Zmiana weszła w życie 18 lipca 2019 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-04-01 do 2019-07-17
[Dane zawarte we wniosku o płatność] 1. Wniosek o płatność zawiera dane niezbędne do jej przyznania, w szczególności:
1) dane beneficjenta:
a) imię i nazwisko albo nazwę,
b) miejsce zamieszkania i adres albo siedzibę i adres,
c) numer PESEL albo numer paszportu lub innego dokumentu tożsamości, na podstawie którego został nadany numer identyfikacyjny – w przypadku osoby fizycznej nieposiadającej numeru PESEL,
d) numer z Krajowego Rejestru Sądowego,
e) numer identyfikacyjny,
f) numer identyfikacji podatkowej (NIP),
g) numer identyfikacyjny w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej (REGON),
h) dane osób upoważnionych do reprezentowania beneficjenta, w szczególności imię i nazwisko, miejsce zamieszkania i adres oraz numer PESEL, a jeżeli osoba upoważniona do reprezentowania beneficjenta nie posiada numeru PESEL – numer paszportu lub innego dokumentu poświadczającego tożsamość;
2) numer rachunku bankowego beneficjenta;
3) wskazanie zrealizowanych usług doradczych zgodnie z zawartą umową;
4) oświadczenia beneficjenta związane z otrzymaniem płatności;
5) informację o załącznikach.
2. Do wniosku o płatność dołącza się:
1) dokumenty potwierdzające zrealizowanie usług doradczych stanowiących przedmiot umowy;
2) sprawozdanie z realizacji operacji;
3) kopię dokumentu potwierdzającego sposób reprezentacji beneficjenta;
4) inne dokumenty potwierdzające spełnienie warunków wypłaty środków finansowych z tytułu pomocy, których wykaz zawiera formularz wniosku o płatność.
3. Kopie dokumentów dołącza się w formie kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez pracownika Agencji lub podmiot, który wydał dokument, albo poświadczonych za zgodność z oryginałem przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika będącego radcą prawnym albo adwokatem, z tym że kopia, o której mowa w ust. 2 pkt 3, może być potwierdzona przez beneficjenta.
4. Jeżeli wniosek o płatność nie został wypełniony we wszystkich wymaganych pozycjach lub nie dołączono do niego wymaganych dokumentów lub wniosek lub dołączone dokumenty nie spełniają innych wymagań, Agencja wzywa beneficjenta, w formie pisemnej, do usunięcia tych braków w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
5. Jeżeli beneficjent, pomimo wezwania, o którym mowa w ust. 4, nie usunął braków w wyznaczonym terminie, Agencja wzywa ponownie beneficjenta, w formie pisemnej, do usunięcia braków w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
6. Jeżeli beneficjent pomimo powtórnego wezwania nie usunął braków, Agencja rozpatruje wniosek o płatność w zakresie, w jakim został wypełniony, oraz na podstawie dołączonych i poprawnie sporządzonych dokumentów.
7. W trakcie rozpatrywania wniosku o płatność Agencja może wzywać beneficjenta, w formie pisemnej, do wyjaśnienia faktów istotnych dla rozstrzygnięcia sprawy lub przedstawienia dowodów na potwierdzenie tych faktów w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.