history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2017-01-24 do 2022-04-06    (Dz.U.2017.151 tekst jednolity)

§ 4. [Wymagania dotyczące pojazdów używanych do prowadzenia szkolenia] 1. Pojazdy używane do prowadzenia szkolenia powinny:

1) odpowiadać warunkom technicznym określonym dla pojazdów stosowanych do szkolenia i egzaminowania kandydatów na kierowców, określonym w przepisach rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r. poz. 2022); nie wymaga się oznaczania pojazdu tablicą barwy niebieskiej z literą „L” w przypadku szkolenia osób posiadających uprawnienia do kierowania danej kategorii;

2) być wyposażone w:

a) system przeciwdziałający blokowaniu kół przy hamowaniu,

b) system kontroli trakcji oraz

c) system stabilizacji toru jazdy.

2. W pojazdach używanych w trakcie szkolenia podczas zajęć praktycznych z jazdy w warunkach specjalnych powinna istnieć techniczna możliwość wyłączania przez instruktora systemów, o których mowa w ust. 1 pkt 2.

Wersja obowiązująca od 2017-01-24 do 2022-04-06    (Dz.U.2017.151 tekst jednolity)

§ 4. [Wymagania dotyczące pojazdów używanych do prowadzenia szkolenia] 1. Pojazdy używane do prowadzenia szkolenia powinny:

1) odpowiadać warunkom technicznym określonym dla pojazdów stosowanych do szkolenia i egzaminowania kandydatów na kierowców, określonym w przepisach rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r. poz. 2022); nie wymaga się oznaczania pojazdu tablicą barwy niebieskiej z literą „L” w przypadku szkolenia osób posiadających uprawnienia do kierowania danej kategorii;

2) być wyposażone w:

a) system przeciwdziałający blokowaniu kół przy hamowaniu,

b) system kontroli trakcji oraz

c) system stabilizacji toru jazdy.

2. W pojazdach używanych w trakcie szkolenia podczas zajęć praktycznych z jazdy w warunkach specjalnych powinna istnieć techniczna możliwość wyłączania przez instruktora systemów, o których mowa w ust. 1 pkt 2.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-08-18 do 2017-01-23

[Wymagania dotyczące pojazdów używanych do prowadzenia szkolenia ] 1. Pojazdy używane do prowadzenia szkolenia powinny:

1) [2] odpowiadać warunkom technicznym określonym dla pojazdów stosowanych do szkolenia i egzaminowania kandydatów na kierowców, określonym w przepisach rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2015 r. poz. 305, 1077 i 1966 oraz z 2016 r. poz. 858); nie wymaga się oznaczania pojazdu tablicą barwy niebieskiej z literą „L” w przypadku szkolenia osób posiadających uprawnienia do kierowania danej kategorii;

2) być wyposażone w:

a) system przeciwdziałający blokowaniu kół przy hamowaniu,

b) system kontroli trakcji oraz

c) system stabilizacji toru jazdy.

2. W pojazdach używanych w trakcie szkolenia podczas zajęć praktycznych z jazdy w warunkach specjalnych powinna istnieć techniczna możliwość wyłączania przez instruktora systemów, o których mowa w ust. 1 pkt 2.

[2] § 4 ust. 1 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 5 lipca 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szkolenia kierowców wykonujących przewóz drogowy (Dz.U. poz. 1046). Zmiana weszła w życie 18 sierpnia 2016 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-07-30 do 2016-08-17    (Dz.U.2014.1005 tekst jednolity)

[Wymagania dotyczące pojazdów używanych do prowadzenia szkolenia ] 1. Pojazdy używane do prowadzenia szkolenia powinny:

1) odpowiadać warunkom technicznym określonym dla pojazdów stosowanych do szkolenia i egzaminowania kandydatów na kierowców, określonym w przepisach rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2013 r. poz. 951 i 1720) oraz w § 61 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 lipca 2012 r. w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach (Dz. U. poz. 995, z 2013 r. poz. 319 oraz z 2014 r. poz. 594); nie wymaga się oznaczania pojazdu tablicą barwy niebieskiej z literą „L” w przypadku szkolenia osób posiadających uprawnienia do kierowania danej kategorii;

2) być wyposażone w:

a) system przeciwdziałający blokowaniu kół przy hamowaniu,

b) system kontroli trakcji oraz

c) system stabilizacji toru jazdy.

2. W pojazdach używanych w trakcie szkolenia podczas zajęć praktycznych z jazdy w warunkach specjalnych powinna istnieć techniczna możliwość wyłączania przez instruktora systemów, o których mowa w ust. 1 pkt 2.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-01-19 do 2014-07-29

1. Pojazdy używane do prowadzenia szkolenia powinny:

1) [3] odpowiadać warunkom technicznym określonym dla pojazdów stosowanych do szkolenia i egzaminowania kandydatów na kierowców, określonym w przepisach rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262, z późn. zm.) oraz w § 61 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 lipca 2012 r. w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach (Dz. U. poz. 995); nie wymaga się oznaczania pojazdu tablicą barwy niebieskiej z literą „L” w przypadku szkolenia osób posiadających uprawnienia do kierowania danej kategorii;

2) być wyposażone w:

a) system przeciwdziałający blokowaniu kół przy hamowaniu,

b) system kontroli trakcji oraz

c) system stabilizacji toru jazdy.

2. W pojazdach używanych w trakcie szkolenia podczas zajęć praktycznych z jazdy w warunkach specjalnych powinna istnieć techniczna możliwość wyłączania przez instruktora systemów, o których mowa w ust. 1 pkt 2.

[3] § 4 ust. 1 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 10 stycznia 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szkolenia kierowców wykonujących przewóz drogowy (Dz.U. poz. 92). Zmiana weszła w życie 19 stycznia 2013 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2010-04-03 do 2013-01-18

1. Pojazdy używane do prowadzenia szkolenia powinny:

1) odpowiadać warunkom technicznym określonym dla pojazdów stosowanych do szkolenia i egzaminowania kandydatów na kierowców, określonym w przepisach rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262, z późn. zm.4)) oraz w § 70 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2005 r. w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów; nie wymaga się oznaczenia pojazdu tablicą barwy niebieskiej z literą „L” w przypadku szkolenia osób posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami danej kategorii;

2) być wyposażone w:

a) system przeciwdziałający blokowaniu kół przy hamowaniu,

b) system kontroli trakcji oraz

c) system stabilizacji toru jazdy.

2. W pojazdach używanych w trakcie szkolenia podczas zajęć praktycznych z jazdy w warunkach specjalnych powinna istnieć techniczna możliwość wyłączania przez instruktora systemów, o których mowa w ust. 1 pkt 2.