Wersja obowiązująca od 2016-12-20 do 2018-10-01 (Dz.U.2016.2077 tekst jednolity)
[Rejestr brokerów ubezpieczeniowych ] 1. Rejestr brokerów ubezpieczeniowych zawiera, w odniesieniu do osób fizycznych:
1) numer wpisu do rejestru;
2) dane osobowe, obejmujące:
a) imię lub imiona i nazwisko,
b) numer PESEL lub, gdy ten numer nie został nadany, numer paszportu, dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość,
c) miejsce zamieszkania,
d) siedzibę i adres,
e) numer identyfikacji podatkowej (NIP),
f) nazwę, pod którą prowadzi działalność;
3) numer i datę wydania zezwolenia;
4) datę i przyczynę cofnięcia zezwolenia;
5) w przypadku brokera ubezpieczeniowego wykonującego działalność brokerską na terytorium innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
a) wykaz państw członkowskich Unii Europejskiej, w których działalność jest wykonywana,
b) adres oddziału lub przedstawicielstwa brokera ubezpieczeniowego w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym działalność ma być wykonywana, jeżeli oddział lub przedstawicielstwo zostały ustanowione;
6) rodzaj działalności brokerskiej;
7) wykaz osób fizycznych, przy pomocy których broker ubezpieczeniowy wykonuje czynności brokerskie, zawierający dane, o których mowa w pkt 2 lit. a–c;
8) numer polisy potwierdzającej zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, o którym mowa w art. 22 ust. 1, termin obowiązywania tej umowy ubezpieczenia oraz nazwę zakładu ubezpieczeń, z którym zawarto tę umowę.
2. Rejestr brokerów ubezpieczeniowych zawiera, w odniesieniu do osób prawnych:
1) numer wpisu do rejestru;
2) dane dotyczące podmiotu, obejmujące:
a) nazwę podmiotu lub firmę,
b) numer w rejestrze przedsiębiorców,
c) dane osób wchodzących w skład zarządu obejmujące dane, o których mowa w ust. 1 pkt 2 lit. a–c,
d) siedzibę i adres podmiotu,
e) numer i datę wydania zezwolenia;
3) datę i przyczynę cofnięcia zezwolenia;
4) w przypadku brokera ubezpieczeniowego wykonującego działalność brokerską na terytorium innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
a) wykaz państw członkowskich Unii Europejskiej, w których działalność jest wykonywana,
b) adres oddziału lub przedstawicielstwa brokera ubezpieczeniowego w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym działalność ma być wykonywana, jeżeli oddział lub przedstawicielstwo zostały ustanowione;
5) rodzaj działalności brokerskiej;
6) wykaz osób fizycznych, przy pomocy których broker ubezpieczeniowy wykonuje czynności brokerskie, zawierający dane, o których mowa w ust. 1 pkt 2 lit. a–c;
7) numer polisy potwierdzającej zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, o którym mowa w art. 22 ust. 1, termin obowiązywania tej umowy ubezpieczenia oraz nazwę zakładu ubezpieczeń, z którym zawarto tę umowę.
3. Dane dotyczące brokera ubezpieczeniowego wykreślonego z rejestru są przechowywane w rejestrze przez 10 lat.
Wersja obowiązująca od 2016-12-20 do 2018-10-01 (Dz.U.2016.2077 tekst jednolity)
[Rejestr brokerów ubezpieczeniowych ] 1. Rejestr brokerów ubezpieczeniowych zawiera, w odniesieniu do osób fizycznych:
1) numer wpisu do rejestru;
2) dane osobowe, obejmujące:
a) imię lub imiona i nazwisko,
b) numer PESEL lub, gdy ten numer nie został nadany, numer paszportu, dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość,
c) miejsce zamieszkania,
d) siedzibę i adres,
e) numer identyfikacji podatkowej (NIP),
f) nazwę, pod którą prowadzi działalność;
3) numer i datę wydania zezwolenia;
4) datę i przyczynę cofnięcia zezwolenia;
5) w przypadku brokera ubezpieczeniowego wykonującego działalność brokerską na terytorium innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
a) wykaz państw członkowskich Unii Europejskiej, w których działalność jest wykonywana,
b) adres oddziału lub przedstawicielstwa brokera ubezpieczeniowego w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym działalność ma być wykonywana, jeżeli oddział lub przedstawicielstwo zostały ustanowione;
6) rodzaj działalności brokerskiej;
7) wykaz osób fizycznych, przy pomocy których broker ubezpieczeniowy wykonuje czynności brokerskie, zawierający dane, o których mowa w pkt 2 lit. a–c;
8) numer polisy potwierdzającej zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, o którym mowa w art. 22 ust. 1, termin obowiązywania tej umowy ubezpieczenia oraz nazwę zakładu ubezpieczeń, z którym zawarto tę umowę.
2. Rejestr brokerów ubezpieczeniowych zawiera, w odniesieniu do osób prawnych:
1) numer wpisu do rejestru;
2) dane dotyczące podmiotu, obejmujące:
a) nazwę podmiotu lub firmę,
b) numer w rejestrze przedsiębiorców,
c) dane osób wchodzących w skład zarządu obejmujące dane, o których mowa w ust. 1 pkt 2 lit. a–c,
d) siedzibę i adres podmiotu,
e) numer i datę wydania zezwolenia;
3) datę i przyczynę cofnięcia zezwolenia;
4) w przypadku brokera ubezpieczeniowego wykonującego działalność brokerską na terytorium innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
a) wykaz państw członkowskich Unii Europejskiej, w których działalność jest wykonywana,
b) adres oddziału lub przedstawicielstwa brokera ubezpieczeniowego w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym działalność ma być wykonywana, jeżeli oddział lub przedstawicielstwo zostały ustanowione;
5) rodzaj działalności brokerskiej;
6) wykaz osób fizycznych, przy pomocy których broker ubezpieczeniowy wykonuje czynności brokerskie, zawierający dane, o których mowa w ust. 1 pkt 2 lit. a–c;
7) numer polisy potwierdzającej zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, o którym mowa w art. 22 ust. 1, termin obowiązywania tej umowy ubezpieczenia oraz nazwę zakładu ubezpieczeń, z którym zawarto tę umowę.
3. Dane dotyczące brokera ubezpieczeniowego wykreślonego z rejestru są przechowywane w rejestrze przez 10 lat.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-10-24 do 2016-12-19 (Dz.U.2014.1450 tekst jednolity)
[Rejestr brokerów ubezpieczeniowych ] 1. Rejestr brokerów ubezpieczeniowych zawiera, w odniesieniu do osób fizycznych:
1) numer wpisu do rejestru;
2) dane osobowe, obejmujące:
a) imię lub imiona i nazwisko,
b) numer PESEL lub, gdy ten numer nie został nadany, numer paszportu, dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość,
c) miejsce zamieszkania,
d) siedzibę i adres,
e) numer identyfikacji podatkowej (NIP),
f) nazwę, pod którą prowadzi działalność;
3) numer i datę wydania zezwolenia;
4) datę i przyczynę cofnięcia zezwolenia;
5) w przypadku brokera ubezpieczeniowego wykonującego działalność brokerską na terytorium innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
a) wykaz państw członkowskich Unii Europejskiej, w których działalność jest wykonywana,
b) adres oddziału lub przedstawicielstwa brokera ubezpieczeniowego w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym działalność ma być wykonywana, jeżeli oddział lub przedstawicielstwo zostały ustanowione;
6) rodzaj działalności brokerskiej;
7) wykaz osób fizycznych, przy pomocy których broker ubezpieczeniowy wykonuje czynności brokerskie, zawierający dane, o których mowa w pkt 2 lit. a–c;
8) numer polisy potwierdzającej zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, o którym mowa w art. 22 ust. 1, termin obowiązywania tej umowy ubezpieczenia oraz nazwę zakładu ubezpieczeń, z którym zawarto tę umowę.
2. Rejestr brokerów ubezpieczeniowych zawiera, w odniesieniu do osób prawnych:
1) numer wpisu do rejestru;
2) dane dotyczące podmiotu, obejmujące:
a) nazwę podmiotu lub firmę,
b) numer w rejestrze przedsiębiorców,
c) dane osób wchodzących w skład zarządu obejmujące dane, o których mowa w ust. 1 pkt 2 lit. a–c,
d) siedzibę i adres podmiotu,
e) numer i datę wydania zezwolenia;
3) datę i przyczynę cofnięcia zezwolenia;
4) w przypadku brokera ubezpieczeniowego wykonującego działalność brokerską na terytorium innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
a) wykaz państw członkowskich Unii Europejskiej, w których działalność jest wykonywana,
b) adres oddziału lub przedstawicielstwa brokera ubezpieczeniowego w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym działalność ma być wykonywana, jeżeli oddział lub przedstawicielstwo zostały ustanowione;
5) rodzaj działalności brokerskiej;
6) wykaz osób fizycznych, przy pomocy których broker ubezpieczeniowy wykonuje czynności brokerskie, zawierający dane, o których mowa w ust. 1 pkt 2 lit. a–c;
7) numer polisy potwierdzającej zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, o którym mowa w art. 22 ust. 1, termin obowiązywania tej umowy ubezpieczenia oraz nazwę zakładu ubezpieczeń, z którym zawarto tę umowę.
3. Dane dotyczące brokera ubezpieczeniowego wykreślonego z rejestru są przechowywane w rejestrze przez 10 lat.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-08-10 do 2014-10-23
[Rejestr brokerów ubezpieczeniowych] 1. Rejestr brokerów ubezpieczeniowych zawiera, w odniesieniu do osób fizycznych:
1) numer wpisu do rejestru;
2) dane osobowe, obejmujące:
a) imię lub imiona i nazwisko,
b) numer PESEL lub, gdy ten numer nie został nadany, numer paszportu, dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość,
c) miejsce zamieszkania,
d) siedzibę i adres,
e) [23] numer identyfikacji podatkowej (NIP),
f) nazwę, pod którą prowadzi działalność;
3) numer i datę wydania zezwolenia;
4) datę i przyczynę cofnięcia zezwolenia;
5) w przypadku brokera ubezpieczeniowego wykonującego działalność brokerską na terytorium innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
a) wykaz państw członkowskich Unii Europejskiej, w których działalność jest wykonywana,
b) adres oddziału lub przedstawicielstwa brokera ubezpieczeniowego w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym działalność ma być wykonywana, jeżeli oddział lub przedstawicielstwo zostały ustanowione;
6) rodzaj działalności brokerskiej;
7) wykaz osób fizycznych, przy pomocy których broker ubezpieczeniowy wykonuje czynności brokerskie, zawierający dane, o których mowa w pkt 2 lit. a–c;
8) numer polisy potwierdzającej zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, o którym mowa w art. 22 ust. 1, termin obowiązywania tej umowy ubezpieczenia oraz nazwę zakładu ubezpieczeń, z którym zawarto tę umowę.
2. Rejestr brokerów ubezpieczeniowych zawiera, w odniesieniu do osób prawnych:
1) numer wpisu do rejestru;
2) dane dotyczące podmiotu, obejmujące:
a) nazwę podmiotu lub firmę,
b) numer w rejestrze przedsiębiorców,
c) dane osób wchodzących w skład zarządu obejmujące dane, o których mowa w ust. 1 pkt 2 lit. a–c,
d) siedzibę i adres podmiotu,
e) numer i datę wydania zezwolenia;
3) datę i przyczynę cofnięcia zezwolenia;
4) w przypadku brokera ubezpieczeniowego wykonującego działalność brokerską na terytorium innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
a) wykaz państw członkowskich Unii Europejskiej, w których działalność jest wykonywana,
b) adres oddziału lub przedstawicielstwa brokera ubezpieczeniowego w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym działalność ma być wykonywana, jeżeli oddział lub przedstawicielstwo zostały ustanowione;
5) rodzaj działalności brokerskiej;
6) wykaz osób fizycznych, przy pomocy których broker ubezpieczeniowy wykonuje czynności brokerskie, zawierający dane, o których mowa w ust. 1 pkt 2 lit. a–c;
7) numer polisy potwierdzającej zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, o którym mowa w art. 22 ust. 1, termin obowiązywania tej umowy ubezpieczenia oraz nazwę zakładu ubezpieczeń, z którym zawarto tę umowę.
3. Dane dotyczące brokera ubezpieczeniowego wykreślonego z rejestru są przechowywane w rejestrze przez 10 lat.
[23] Art. 44 ust. 1 pkt 2 lit. e) w brzmieniu ustalonym przez art. 10 pkt 10 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o ułatwieniu dostępu do wykonywania niektórych zawodów regulowanych (Dz.U. poz. 768). Zmiana weszła w życie 10 sierpnia 2014 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2005-04-09 do 2014-08-09
[Rejestr brokerów ubezpieczeniowych] 1. Rejestr brokerów ubezpieczeniowych zawiera, w odniesieniu do osób fizycznych:
1) numer wpisu do rejestru;
2) dane osobowe, obejmujące:
a) imię lub imiona i nazwisko,
b) numer PESEL lub, gdy ten numer nie został nadany, numer paszportu, dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość,
c) miejsce zamieszkania,
d) siedzibę i adres,
e) [67] numer w ewidencji działalności gospodarczej,
f) nazwę, pod którą prowadzi działalność;
3) numer i datę wydania zezwolenia;
4) datę i przyczynę cofnięcia zezwolenia;
5) [68] w przypadku brokera ubezpieczeniowego wykonującego działalność brokerską na terytorium innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
a) wykaz państw członkowskich Unii Europejskiej, w których działalność jest wykonywana,
b) adres oddziału lub przedstawicielstwa brokera ubezpieczeniowego w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym działalność ma być wykonywana, jeżeli oddział lub przedstawicielstwo zostały ustanowione;
6) [69] rodzaj działalności brokerskiej;
7) [70] wykaz osób fizycznych, przy pomocy których broker ubezpieczeniowy wykonuje czynności brokerskie, zawierający dane, o których mowa w pkt 2 lit. a–c;
8) [71] numer polisy potwierdzającej zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, o którym mowa w art. 22 ust. 1, termin obowiązywania tej umowy ubezpieczenia oraz nazwę zakładu ubezpieczeń, z którym zawarto tę umowę.
2. Rejestr brokerów ubezpieczeniowych zawiera, w odniesieniu do osób prawnych:
1) numer wpisu do rejestru;
2) dane dotyczące podmiotu, obejmujące:
a) nazwę podmiotu lub firmę,
b) numer w rejestrze przedsiębiorców,
c) dane osób wchodzących w skład zarządu obejmujące dane, o których mowa w ust. 1 pkt 2 lit. a–c,
d) siedzibę i adres podmiotu,
e) numer i datę wydania zezwolenia;
3) datę i przyczynę cofnięcia zezwolenia;
4) [72] w przypadku brokera ubezpieczeniowego wykonującego działalność brokerską na terytorium innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
a) wykaz państw członkowskich Unii Europejskiej, w których działalność jest wykonywana,
b) adres oddziału lub przedstawicielstwa brokera ubezpieczeniowego w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym działalność ma być wykonywana, jeżeli oddział lub przedstawicielstwo zostały ustanowione;
5) [73] rodzaj działalności brokerskiej;
6) [74] wykaz osób fizycznych, przy pomocy których broker ubezpieczeniowy wykonuje czynności brokerskie, zawierający dane, o których mowa w ust. 1 pkt 2 lit. a–c;
7) [75] numer polisy potwierdzającej zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, o którym mowa w art. 22 ust. 1, termin obowiązywania tej umowy ubezpieczenia oraz nazwę zakładu ubezpieczeń, z którym zawarto tę umowę.
3. Dane dotyczące brokera ubezpieczeniowego wykreślonego z rejestru są przechowywane w rejestrze przez 10 lat.
[67] Art. 44 ust. 1 pkt 2 lit. e) w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 32 lit. a) ustawy z dnia 18 lutego 2005 r. o zmianie ustawy o pośrednictwie ubezpieczeniowym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 48, poz. 447). Zmiana weszła w życie 9 kwietnia 2005 r.
[68] Art. 44 ust. 1 pkt 5 dodany przez art. 1 pkt 32 lit. a) ustawy z dnia 18 lutego 2005 r. o zmianie ustawy o pośrednictwie ubezpieczeniowym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 48, poz. 447). Zmiana weszła w życie 9 kwietnia 2005 r.
[69] Art. 44 ust. 1 pkt 6 dodany przez art. 1 pkt 32 lit. a) ustawy z dnia 18 lutego 2005 r. o zmianie ustawy o pośrednictwie ubezpieczeniowym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 48, poz. 447). Zmiana weszła w życie 9 kwietnia 2005 r.
[70] Art. 44 ust. 1 pkt 7 dodany przez art. 1 pkt 32 lit. a) ustawy z dnia 18 lutego 2005 r. o zmianie ustawy o pośrednictwie ubezpieczeniowym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 48, poz. 447). Zmiana weszła w życie 9 kwietnia 2005 r.
[71] Art. 44 ust. 1 pkt 8 dodany przez art. 1 pkt 32 lit. a) ustawy z dnia 18 lutego 2005 r. o zmianie ustawy o pośrednictwie ubezpieczeniowym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 48, poz. 447). Zmiana weszła w życie 9 kwietnia 2005 r.
[72] Art. 44 ust. 2 pkt 4 dodany przez art. 1 pkt 32 lit. b) ustawy z dnia 18 lutego 2005 r. o zmianie ustawy o pośrednictwie ubezpieczeniowym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 48, poz. 447). Zmiana weszła w życie 9 kwietnia 2005 r.
[73] Art. 44 ust. 2 pkt 5 dodany przez art. 1 pkt 32 lit. b) ustawy z dnia 18 lutego 2005 r. o zmianie ustawy o pośrednictwie ubezpieczeniowym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 48, poz. 447). Zmiana weszła w życie 9 kwietnia 2005 r.
[74] Art. 44 ust. 2 pkt 6 dodany przez art. 1 pkt 32 lit. b) ustawy z dnia 18 lutego 2005 r. o zmianie ustawy o pośrednictwie ubezpieczeniowym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 48, poz. 447). Zmiana weszła w życie 9 kwietnia 2005 r.
[75] Art. 44 ust. 2 pkt 7 dodany przez art. 1 pkt 32 lit. b) ustawy z dnia 18 lutego 2005 r. o zmianie ustawy o pośrednictwie ubezpieczeniowym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 48, poz. 447). Zmiana weszła w życie 9 kwietnia 2005 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-05-01 do 2005-04-08
[Rejestr brokerów ubezpieczeniowych] 1. Rejestr brokerów ubezpieczeniowych zawiera, w odniesieniu do osób fizycznych:
1) numer wpisu do rejestru;
2) dane osobowe, obejmujące:
a) imię lub imiona i nazwisko,
b) [4] numer PESEL lub, gdy ten numer nie został nadany, numer paszportu, dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość,
c) miejsce zamieszkania,
d) siedzibę i adres,
e) numer w rejestrze przedsiębiorców,
f) nazwę, pod którą prowadzi działalność;
3) numer i datę wydania zezwolenia;
4) datę i przyczynę cofnięcia zezwolenia.
2. Rejestr brokerów ubezpieczeniowych zawiera, w odniesieniu do osób prawnych:
1) numer wpisu do rejestru;
2) dane dotyczące podmiotu, obejmujące:
a) nazwę podmiotu lub firmę,
b) numer w rejestrze przedsiębiorców,
c) dane osób wchodzących w skład zarządu obejmujące dane, o których mowa w ust. 1 pkt 2 lit. a–c,
d) siedzibę i adres podmiotu,
e) numer i datę wydania zezwolenia;
3) datę i przyczynę cofnięcia zezwolenia.
3. Dane dotyczące brokera ubezpieczeniowego wykreślonego z rejestru są przechowywane w rejestrze przez 10 lat.
[4] Art. 44 ust. 1 pkt 2 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez art. 91 pkt 3 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o zmianie i uchyleniu niektórych ustaw w związku z uzyskaniem przez Rzeczpospolitą Polską członkostwa w Unii Europejskiej (Dz.U. Nr 96, poz. 959). Zmiana weszła w życie 1 maja 2004 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-01-01 do 2004-04-30
[Rejestr brokerów ubezpieczeniowych] 1. Rejestr brokerów ubezpieczeniowych zawiera, w odniesieniu do osób fizycznych:
1) numer wpisu do rejestru;
2) dane osobowe, obejmujące:
a) imię lub imiona i nazwisko,
b) numer PESEL,
c) miejsce zamieszkania,
d) siedzibę i adres,
e) numer w rejestrze przedsiębiorców,
f) nazwę, pod którą prowadzi działalność;
3) numer i datę wydania zezwolenia;
4) datę i przyczynę cofnięcia zezwolenia.
2. Rejestr brokerów ubezpieczeniowych zawiera, w odniesieniu do osób prawnych:
1) numer wpisu do rejestru;
2) dane dotyczące podmiotu, obejmujące:
a) nazwę podmiotu lub firmę,
b) numer w rejestrze przedsiębiorców,
c) dane osób wchodzących w skład zarządu obejmujące dane, o których mowa w ust. 1 pkt 2 lit. a–c,
d) siedzibę i adres podmiotu,
e) numer i datę wydania zezwolenia;
3) datę i przyczynę cofnięcia zezwolenia.
3. Dane dotyczące brokera ubezpieczeniowego wykreślonego z rejestru są przechowywane w rejestrze przez 10 lat.