Bon energetyczny jednak nie będzie opodatkowany
Uznanie Państwa za podatnika zobowiązanego do odpowiedniego rozliczenia podatku należnego z tytułu energii elektrycznej wprowadzonej do sieci; obowiązek rozliczenia przez Państwa każdej ilości energii elektrycznej wprowadzonej do sieci energetycznej; uznanie, że wartość energii wprowadzonej do sieci przez Państwa a opisanej przez Spółkęna fakturze jako „wartość netto” stanowi po Państwa stronie kwotę
Opodatkowanie otrzymanych zaliczek i rekompensat do cen energii elektrycznej; otrzymane kwoty są kwotami brutto
Jako firma wynajmujemy lokale najemcom. Mamy dwa rodzaje umów. W starszych wskazany jest termin zapłaty kosztów eksploatacyjnych do 20 dnia miesiąca za m-c poprzedni na podstawie wystawionej przez nas faktury. W nowych umowach termin zapłaty określony jest na 14 dni od daty wystawienia faktury. W ubiegłym roku przez kilka miesięcy nie otrzymywaliśmy faktur od dostawcy energii elektrycznej i w związku
Miejsce opodatkowania usług dystrybucji.
Sprzedaż energii elektrycznej na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej jest zwolniona z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej. Tak wynika z interpretacji indywidualnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 17 stycznia 2024 r. (sygn. 0114-KDIP1-3.4012.692.2023.2.JG).
Możliwość skorzystania z ulgi termomodernizacyjnej.
Ustalenie podstawy opodatkowania w związku z dostawą energii elektrycznej.
Prowadzenie ewidencji ilościowej energii elektrycznej przez podmioty do jej prowadzenia zobowiązane zgodnie z art. 138h ust. 1 ustawy służy, co do zasady, prawidłowemu rozliczeniu podatku akcyzowego i jest w przypadkach określonych w art. 138h ust. 1 pkt 1-3 ustawy ściśle związane z wykonywanymi czynnościami podlegającymi opodatkowaniu.
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna z Funduszu Rekompensat Pośrednich Kosztów Emisji jest objęta zakresem art. 17 ust. 1 pkt 47, czy otrzymanie pomoc publicznej zobowiązuje Spółkę do wyłączania wcześniej lub obecnie ponoszonych wydatków z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 58, oraz czy otrzymana pomoc publiczna stanowi przychód z działalności zwolnionej zgodnie z art. 17
Zwolnienie z obowiązku zapłaty podatku akcyzowego od energii elektrycznej zużytej na własne potrzeby, obowiązek prowadzenia ilościowej ewidencji energii elektrycznej, rejestracji w CRPA, obowiązku składnia deklaracji oraz braku obowiązku zapłaty podatku akcyzowego od energii cieplnej.
W zakresie podatku akcyzowego, który dotyczy obowiązków podatkowych w zakresie produkcji i zużycia energii elektrycznej, wyprodukowanej w instalacjach fotowoltaicznych.
Odnosząc się do możliwości skorzystania przez Państwa ze zwolnienia, o którym mowa w § 5 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego, w stosunku do energii elektrycznej, której kosztem obciążani są najemcy, należy wskazać, że z przywołanego przepisu rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego wynika, że prawodawca przewidział możliwość zwolnienia z opodatkowania akcyzą zużycia
Dotyczy zwolnienia z obowiązku zapłaty podatku akcyzowego od energii elektrycznej wytwarzanej w instalacji fotowoltaicznej, która będzie dostarczana najemcom lokali.
Czy Pomoc publiczna, którą Spółka otrzymała w ramach Programu stanowi przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych, - Czy Pomoc publiczna, którą Spółka otrzymała w ramach Programu stanowi przychód zwolniony z podatku dochodowego od osób prawnych.
Uznanie, że Gmina działa jako podatnik VAT zobowiązany do rozliczenia podatku z tytułu energii elektrycznej wprowadzonej do sieci; obowiązek podatkowy z tytułu energii elektrycznej wprowadzonej do sieci powstanie w sposób opisany w art. 19a ust. 5 pkt 4 litera „a” oraz art. 19a ust. 7 ustawy o VAT; obowiązek wystawienia faktury VAT z tytułu energii wprowadzonej do sieci występuje w danym okresie rozliczeniowym
Opodatkowanie wprowadzania do sieci energii elektrycznej wytworzonej w mikroinstalacji; ustalenie, czy wartość depozytu prosumenckiego stanowi podstawę opodatkowania oraz ustalenie momentu powstania obowiązku podatkowego.
Firmy energetyczne znów przegrały z fiskusem. Jeżeli w 2018 r. kupiły świadectwa pochodzenia energii elektrycznej ze źródeł OZE, to przy umorzeniu ich w roku następnym mogły skorzystać z mniejszego podatkowego zwolnienia
W danym Okresie Rozliczeniowym występowali Państwo w charakterze podatnika świadczącego usługę, o której mowa w art. 8 ust. 1 ustawy VAT, w ramach Transakcji VPPA, świadczona przez Państwa usługa w zakresie Transakcji VPPA podlegała zwolnieniu od podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 41 ustawy, obowiązek podatkowy powinien być ustalony w oparciu o art. 19a ust. 5 pkt 1 lit. e i
Spółka nie powinna rozpoznawać przychodu na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych z tytułu dostawy i rozliczania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii wytworzonej w mikroinstalacji i wprowadzonej przez Wnioskodawczynię jako prosumenta do sieci OSD, do momentu finalnego i definitywnego otrzymania od Sprzedawcy zwrotu środków zgromadzonych na depozycie prosumenckim
Obowiązek dokonania korekty rozliczeń dla potrzeb podatku akcyzowego.
Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) potwierdziła, że skoro magazyn energii elektrycznej jest osprzętem instalacji fotowoltaicznej oraz nie może działać i być wykorzystywany bez zainstalowanej instalacji fotowoltaicznej, to wydatki z nim związane można uznać za wydatki podlegające odliczeniu w ramach ulgi termomodernizacyjnej na podstawie art. 26h ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.