Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2016-09-28

Jak oskładkować dwie umowy zlecenia wykonywane przez zleceniobiorcę u jednego płatnika

PROBLEM

Ze zleceniobiorcą zawarliśmy dwie umowy zlecenia. Pierwszą na okres od 1 września do 31 grudnia 2016 r., z wynagrodzeniem miesięcznym w wysokości 2000 zł, na sprzątanie pomieszczeń biurowych. Wypłata wynagrodzenia następuje na koniec miesiąca za przepracowany miesiąc. Z tej umowy zleceniobiorca podlega obowiązkowym składkom na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne. Okazało się, że z tą samą osobą chcemy zawrzeć kolejne zlecenie od 15 października do 30 listopada 2016 r. na inną czynność, tj. archiwizację dokumentów. Wynagrodzenie będzie wypłacane także na koniec miesiąca za dany miesiąc. Czy od drugiej umowy zlecenia możemy nie odprowadzać składek na ubezpieczenie społeczne?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00