Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2015-10-14

Jak rozliczyć dotację otrzymaną na rozpoczęcie działalności gospodarczej - krok po kroku

Podatnicy otrzymujący dotacje z Funduszu Pracy na rozpoczęcie działalności gospodarczej mają wątpliwości, jak je rozliczyć w przychodach, a sfinansowane nimi wydatki w kosztach. Przedstawiamy krok po kroku rozliczenie dotacji otrzymanej na rozpoczęcie działalności.

Krok 1. Ustalamy, czy otrzymana dotacja jest przychodem z działalności gospodarczej

Przychodem z działalności gospodarczej są m.in. dotacje otrzymane na pokrycie kosztów albo jako zwrot wydatków, z wyjątkiem gdy przychody te są związane z otrzymaniem, zakupem albo wytworzeniem we własnym zakresie środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, od których dokonuje się odpisów amortyzacyjnych (art. 14 ust. 2 pkt 2 updof). Ustawodawca różnicuje zatem skutki podatkowe otrzymanych dotacji w zależności od celu, na jaki zostały one przeznaczone, tj.:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00