Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2018-03-27

W jaki sposób przeprowadzić sprzedaż przedsiębiorstwa na rzecz byłego pracownika

PROBLEM

Przedsiębiorca jest osobą fizyczną prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą i czynnym podatnikiem VAT. W firmie pracuje trzech pracowników, wszyscy są zatrudnieni na mocy umów o pracę. Z powodu osiągnięcia wieku emerytalnego podatnik rozważa możliwość sprzedaży przedsiębiorstwa na rzecz jednego z pracowników. W jaki sposób prawidłowo przeprowadzić taką transakcję? Jaką stawkę VAT zastosować? Czy pozostali pracownicy pozostaną zatrudnieni w przedsiębiorstwie?

RADA

Transakcji sprzedaży przedsiębiorstwa należy dokonać na podstawie pisemnej umowy z notarialnie potwierdzonymi podpisami. Jeżeli w skład sprzedawanego przedsiębiorstwa wchodzą nieruchomości, wymagana jest forma aktu notarialnego. Jednocześnie po stronie kupującego powstaje obowiązek zapłaty podatku od czynności cywilnoprawnych. Sprzedaż przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT. Pozostali pracownicy pozostaną zatrudnieni na dotychczasowych zasadach. Szczegóły - w uzasadnieniu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00