Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
wróć do listy [3 z 2090]

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 16 lutego 2016 r., sygn. III SA/Łd 1024/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi - Wydział III w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Krzysztof Szczygielski, Sędziowie Sędzia WSA Ewa Cisowska-Sakrajda (spr.), Sędzia WSA Małgorzata Łuczyńska, , Protokolant specjalista Dominika Janicka, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 16 lutego 2016 roku sprawy ze skargi W. S. na decyzję Komendanta Wojewódzkiego Policji w Ł. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie odmowy przyznania równoważnika pieniężnego za brak lokalu mieszkalnego uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Komendanta Powiatowego Policji w S. z dnia [...], Nr [...]

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] Komendant Wojewódzki Policji w Ł. utrzymał w mocy decyzję Komendanta Powiatowego Policji w S. z dnia [...], odmawiającą W. S. równoważnika pieniężnego za brak lokalu mieszkalnego.

W uzasadnieniu tej decyzji - przedstawiając stan faktyczny sprawy - wskazał, że skarżący od dnia 1 kwietnia 2014r. pełni służbę w Komisariacie Policji w Z. Wraz z rodziną (żoną i córką) zamieszkuje w domu jednorodzinnym w miejscowości O. 13, gmina W. W dniu 2 kwietnia 2015r. skarżący złożył w KPP w S. oświadczenie mieszkaniowe do ustalenia uprawnień do równoważnika pieniężnego za brak lokalu mieszkalnego oraz jego wysokości, w którym poinformował, że czas przejazdu do miejsca pełnienia służby i powrotem przekracza w obie strony dwie godziny. Skarżący poinformował organ (oświadczenie z dnia 20 kwietnia 2015r. - data wpływu do KPP w S.), że pełni służbę w godzinach 7:30 - 15:30, a tylko średnio cztery razy w miesiącu służby przypadają w innych godzinach. Mając, powyższe na uwadze oraz fakt, że funkcjonariusz z miejsca zamieszkania, tj. O. do miejsca pełnienia służby, tj. Z., dojeżdża własnym samochodem, organ I instancji na podstawie internetowego rozkładu jazdy ustalił, że jedynym środkiem komunikacji publicznej na tej trasie są autobusy PKS. W przypadku służby w godz. 7:30 - 15:30 przystanek O W (najbliższy miejsca zamieszkania) wyjazd o godz. 6:08, przyjazd do Z (miejsce pełnienia służby) o godz. 7:00 czas dojazdu wynosi 52 minuty; po zakończeniu służby z uwagi na brak dogodnego połączenia istnieje możliwość powrotu ze Z. do miejscowości C. W. (miejscowość oddalona o około 2,9 km od miejsca zamieszkania funkcjonariusza), Z. - odjazd godz. 15:40 (przesiadka w S.), przyjazd do C. W. godz. 16:48, czas dojazdu wynosi 1 godz. 8 minut. Łączny czas przejazdu w obie strony wynosi 2 godziny. Organ odwoławczy za prawidłową uznał zastosowaną przez organ I instancji wykładnię ustawowego pojęcia "czas dojazdu do miejscowości pełnienia służby i z powrotem", jak również uznał, że w przypadku drogi powrotnej ze służby po godz. 15:30 najdogodniejszym komunikacyjnym przystankiem dla skarżącego jest przystanek położony w miejscowości C. W. oddalony od miejsca zamieszkania funkcjonariusza około 2,9 km. Argument, że w przypadku drogi powrotnej z miejscowości pełnienia służby należy także doliczyć czas podróży z miejscowości C. W. do miejscowości O. nie może być uwzględniony, albowiem godzina przyjazdu do miejscowości C. W. to 16:48. Po tej godzinie wyjazd do O. zgodnie z internetowym rozkładem jazdy mógłby nastąpić dopiero o godz. 05:57. Gdyby przyjąć taki sposób liczenia podróży, oznaczałoby to konieczność spędzenia przez skarżącego 13 godzin i 9 minut na dworcu (przystanku) w C. W.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
do góry
do góry
Potrzebujesz pomocy?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00