Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
wróć do listy [7 z 1307]

Wyrok NSA z dnia 17 stycznia 2024 r., sygn. III FSK 3756/21

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Jacek Pruszyński, Sędzia NSA Jolanta Sokołowska, Sędzia WSA (del.) Anna Juszczyk-Wiśniewska (sprawozdawca), po rozpoznaniu w dniu 17 stycznia 2024 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 8 października 2020 r., sygn. akt III SA/Wa 176/20 w sprawie ze skargi P. sp. z o.o. z siedzibą w W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie z dnia 23 października 2019 r., nr KOA/4029/Fi/18 w przedmiocie podatku od nieruchomości za lata 2012-2016 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie na rzecz P. sp. z o.o. z siedzibą w W. kwotę 2 700 (słownie: dwa tysiące siedemset) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z dnia 8 października 2020 r. sygn. akt I SA/Wa 176/20 uwzględnił skargę P. Sp. z o.o. (dalej Spółka, Skarżąca) na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie (dalej SKO) z dnia 23 października 2019 r. Wskazanym wyrokiem Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie uchylił decyzję SKO w przedmiocie podatku od nieruchomości za lata 2012 - 2016.

Zaskarżony wyrok, jak również inne przytoczone w niniejszym uzasadnieniu orzeczenia sądów administracyjnych publikowane są na stronie internetowej Naczelnego Sądu Administracyjnego (www.nsa.orzeczenia.gov.pl).

W wywiedzionej od powyższego wyroku skardze kasacyjnej SKO na podstawie art. 174 pkt 1 PPSA wyrokowi zarzuciło naruszenie przepisów prawa materialnego, a mianowicie:

1. art. 145 § 1 pkt 1 lit. a) PPSA w związku z art. 2 ust. 1 pkt 3 i art. 1a ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2019r. poz. 1170, dalej "UPOL") w zw. z art. 3 pkt 1 lit. a) i b), art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2020r. poz. 1333, dalej UPB) poprzez ich błędną wykładnię polegającą na uznaniu, iż stacja transformatorowa stanowi urządzenie techniczne i jako takie nie wchodzi w zakres Prawa budowlanego a w związku z tym nie może być opodatkowana podatkiem od nieruchomości jako budowla czy też jej części podczas, gdy prawidłowa wykładania ww. przepisów powinna prowadzić Sąd do uznania, iż transformator wraz z rozdzielnicami znajdujące się w budynku stacji transformatorowej stanowią element sieci elektroenergetycznej wymienionej w załączniku do ustawy Prawo budowlane (kategoria XXVI) i podlegają jako część tej sieci (czyt. budowli) opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
do góry
do góry
Potrzebujesz pomocy?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00