Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 11 sierpnia 2010 r., sygn. KIO/UZP 1599/10
Z dyspozycji przepisu art. 29 ust. 1 p.z.p. wynika, że dla wszystkich wykonawców opis przedmiotu zamówienia musi być zrozumiały w taki sam sposób.
Z dyspozycji przepisu art. 29 ust. 1 p.z.p. wynika, że dla wszystkich wykonawców opis przedmiotu zamówienia musi być zrozumiały w taki sam sposób.
1) Złożenie oświadczenia przed odpowiednim organem zamiast przedstawienia stron dokumentu urzędowego ma miejsce wówczas, gdy istnieje obiektywna natury formalno - prawnej "dokumentów nie wydaje się", powodująca że nie można uzyskać stosownego dokumentu urzędowego.
Termin na wniesienie protestu jest terminem zawitym, niepodlegającym wzruszeniu. Ponadto przepisy ustawy - Prawo zamówień publicznych jasno precyzują, od kiedy taki termin należy liczyć.
Ustawodawca po to wprowadził koncentrację środków ochrony prawnej, aby wszystkie zarzuty były zgłaszane w najkrótszym terminie, a więc w dacie pierwotnej oceny i wyboru ofert, nie później jednak niż przed upływem 7 dni od powzięcia, lub możliwości powzięcia wiadomości o okolicznościach stanowiących podstawę protestu
Negatywna weryfikacja przez zamawiającego wystąpienia niezbędnej przesłanki ustawowej przesądzającej o skuteczności dokonania zastrzeżenia zakazu udostępniania informacji (brak podstaw do uznania ich za tajemnicę przedsiębiorstwa) wywołuje tylko konsekwencje w postaci wyłączenia, przewidzianego w art.