Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 11 września 2020 r., sygn. II SA/Wa 2187/19

Policja

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Ewa Kwiecińska (spr.), Sędzia WSA Agnieszka Góra-Błaszczykowska, Asesor WSA Joanna Kruszewska-Grońska, , Protokolant referent stażysta Adrianna Siniarska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 11 września 2020 r. sprawy ze skargi J. I. na decyzję Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia [...] lipca 2019 r., nr [...] w przedmiocie odmowy wyłączenia stosowania przepisów ustawy 1. uchyla zaskarżoną decyzję; 2. zasądza od Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na rzecz skarżącego J. I. kwotę 497 (słownie: czterysta dziewięćdziesiąt siedem) złotych, tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji decyzją z dnia [...] lipca 2019 r. nr [...] odmówił wyłączenia stosowania wobec J. I. art. 15c, art. 22a i art. 24a ustawy z dnia 18 lutego 1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Więziennej oraz ich rodzin (Dz. U. z 2016 r. poz. 708, z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą zaopatrzeniową".

W uzasadnieniu decyzji organ nadmienił, iż J. l. wnioskiem z dnia [...] czerwca 2017 r. wystąpił o zastosowanie wobec niego art. 8a ww. ustawy zaopatrzeniowej.

W uzasadnieniu wniosku funkcjonariusz szczegółowo opisał przebieg swojej służby. Wskazał okresy pełnienia służby oraz zajmowane stanowiska. Podkreślił, że w 1988 r. po złożeniu podania o przyjęcie do służby do Milicji Obywatelskiej, z uwagi na to, iż posiadał wyższe wykształcenie oraz ukończył Wojskową Szkołę Oficerów Rezerwy w [...] skierowano go do Służby Bezpieczeństwa. Nadmienił, że nie ukończył żadnego przeszkolenia zawodowego, pełniąc służbę w Służbie Bezpieczeństwa, a zrealizował jedynie kurs w zakresie pracy szyfrowo-kodowej. Brak przeszkoleń, spowodował, że nie wykonywał zadań operacyjnych, natomiast był wykorzystywany w prowadzeniu porządkowych prac biurowych. Okres 22 miesięcy pracy przed 1990 r. uznać należy za krótkotrwały w porównaniu z wypracowaną 28-letnią wysługą. Nadmienił, że w 1990 r. otrzymał opinię Wojewódzkiej Komisji Kwalifikacyjnej w [...], w której stwierdzono, że nie odpowiada on wymogom przewidzianym dla funkcjonariuszy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych. Po skutecznym odwołaniu od tej opinii, wnioskujący wskazał, że skierowano go do pełnienia służby w Wydziale Dochodzeniowym Komendy Rejonowej Policji w B. Praca wymagała częstego przebywania w terenie, dużej dyspozycyjności oraz powodowała stany silnych napięć emocjonalnych. Służba w tym Wydziale mu odpowiadała, dawała dużo satysfakcji i zadowolenia. Pełniąc służbę na stanowiskach wykonawczych oraz kierowniczych, nie był karany dyscyplinarnie, natomiast wielokrotnie go nagradzano. Poza tym skarżący wskazał, że służbę w Policji zakończył, ponieważ właściwa komisja lekarska uznała go za całkowicie niezdolnego do pracy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00