Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 22 marca 2018 r., sygn. II SAB/Po 207/17

Administracyjne postępowanie

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Barbara Drzazga Sędziowie Sędzia WSA Tomasz Świstak Asesor WSA Jan Szuma (spr.) po rozpoznaniu w postępowaniu uproszczonym na posiedzeniu niejawnym w dniu 22 marca 2018 r. sprawy ze skargi P. B. na bezczynność Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w [...] w przedmiocie legalności budowy oddala skargę

Uzasadnienie

Niniejsza sprawa dotyczy bezczynności Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w S. (zwanego dalej "Inspektorem Powiatowym") w sprawie przeprowadzenia, na wniosek P. B. wyartykułowany w piśmie z dnia 21 listopada 2016 r. (k. 292 akt administracyjnych), postępowania na podstawie art. 50 i 51 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (obecnie tekst jednolity Dz. U. z 2017 r., poz. 1332 ze zm., dalej "P.b.").

Wniesienie skargi zostało poprzedzone następującymi okolicznościami.

Z akt postępowania administracyjnego wynika, że P. B. pismem z dnia 1 sierpnia 2016 r. wystąpił do Inspektora Powiatowego z prośbą o przeprowadzenie kontroli prawidłowości procesu budowlanego dotyczącego zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych w [...] przy ul. [...] na działce [...] W piśmie zaznaczył, że jest jednym z uczestników procesu budowlanego - projektantem i współautorem procesu budowlanego dla wskazanej inwestycji. Posiada uprawnienia budowlane w specjalności kontrukcyjno-budowlanej i w tym właśnie zakresie opracował projekt. Wskazał też, że inwestor nie zawiadomił go o rozpoczęciu inwestycji ani nie zwrócił się do niego z wnioskiem o opracowanie projektu wykonawczego (zlecono to innej osobie). P. B. zaznaczył, że w związku z tym nie koordynował żadnych rysunków, obliczeń i opisów wykonawczych. Zwrócił następnie uwagę organowi, że jego zdaniem istnieje co do obiektu możliwość wystąpienia zagrożenia bezpieczeństwa konstrukcji budynków mieszkalnych wielorodzinnych. Jako prawny punkt odniesienia wskazał § 204 ust. 1 i 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2015 r., poz. 1422 ze zm.) (k. 3 akt administracyjnych).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00