Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 16 listopada 2017 r., sygn. I SA/Rz 685/17

Podatek od towarów i usług

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący S. WSA Piotr Popek Sędzia WSA Grzegorz Panek Asesor WSA Jacek Boratyn / spr./ Protokolant sekr. sąd. Joanna Kulasa po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 16 listopada 2017 r. sprawy ze skargi spółki "A" sp. z o. o. z/s w S. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia [...] sierpnia 2017 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) uchyla zaskarżoną interpretację, 2) zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz skarżącego spółki "A" sp. z o. o. z/s w S. kwotę 697 (sześćset dziewięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, interpretacją indywidualną z dnia [...] sierpnia 2017 r., nr [...], uznał za nieprawidłowe stanowisko Miejskiego Zakładu Komunalnego w S. W. sp. z o.o. - zwanej dalej skarżącą lub spółką, odnośnie interpretacji przepisów o podatku od towarów i usług, w zakresie wyłączenia z opodatkowania rekompensaty z tytułu pokrycia kosztów świadczenia usług publicznych.

Wnioskiem z 16 maja 2017 r. skarżąca zwróciła się do Dyrektora Krajowej Informacji Podatkowej o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego, w zakresie regulacji ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r., poz. 1221, ze zm., zwanej dalej ustawą o podatku od towarów i usług), na gruncie przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego. Z przedmiotowego opisu wynika, że skarżąca jest spółką prawa handlowego, w której 100 % udziałów posiada Gmina S. W. W akcie założycielskim spółki znalazł się zapis, że przedmiotem jej działalności jest zaspokajanie potrzeb komunalnych.

Rada Miejska w S. W., w drodze uchwał, podjętych na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. (Dz. U. z 2017 r. poz. 1875, zwanej dalej ustawą o samorządzie gminnym) powierzyła skarżącej wykonywanie zadań własnych, obejmujących utrzymanie terenów zieleni w obrębie Miasta i Gminy S. W., oczyszczanie terenu Miasta i Gminy S. W., prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. Z tytułu wykonywania zadań własnych gminy obejmujących przyjmowanie odpadów do ‘A" jak również jak również przyjmowania odpadów z terenu gmin sąsiednich skarżąca otrzymuje od Gminy S. W. rekompensatę służącą pokryciu kosztów działalności związanej z wykonywaniem usługi publicznej, na postawie zawartej przez jednostkę samorządu terytorialnego ze skarżącą umowy wykonawczej. Skarżąca z tytułu wykonywania powierzonych jej czynności nie będzie osiągała żadnych zysków.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00