Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Kielcach z dnia 27 lipca 2015 r., sygn. II SA/Ke 576/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Renata Detka, Sędzia WSA Dorota Chobian, Sędzia WSA Sylwester Miziołek (spr.), Protokolant Starszy sekretarz sądowy Katarzyna Tuz-Stando, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 22 lipca 2015r. sprawy ze skargi Prokuratora Rejonowego w Staszowie na uchwałę Rady Gminy w Szydłowie z dnia 16 marca 2015r. Nr VI/25/2015 w przedmiocie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Szydłów I. stwierdza nieważność § 1, § 2 pkt 1-34, § 3, § 4 ust. 1 pkt 1-11, § 4 ust. 2 pkt 1-3, § 4 ust. 3 pkt 1-12, § 5 ust. 1-4, § 6 ust. 2 pkt 5, 6, 7, 8, § 9 ust. 2, § 11 ust. 1, 3, 5, § 13 ust. 1-3, § 14 ust. 1-3, 7, 9, 13, § 18, § 19 ust. 1-4, § 21, § 22 ust. 1, 2 pkt 2, 4 § 22 ust. 3 pkt 1, 2, § 24 ust. 2 pkt 2, 3, ust. 3, § 25 ust. 1, § 26 ust.1, 2, § 27 ust. 1-3 załącznika zaskarżonej uchwały; II. stwierdza, że zaskarżona uchwała opisana w punkcie I wyroku nie podlega wykonaniu do chwili uprawomocnienia się wyroku.

Uzasadnienie

W dniu 16.03.2015r. Rada Gminy w Szydłowie podjęła uchwałę nr VI/25/2015 w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Szydłów, określonego w załączniku do tego aktu. W podstawie prawnej powołano art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8.03.1990r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2013r. poz. 594 ze zm.), zwanej dalej u.s.g.

Skargę na ww. uchwałę wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach Prokurator Rejonowy w Staszowie, domagając się stwierdzenia nieważności tego aktu w zakresie obejmującym § 1, § 2 pkt 1-34, § 3, § 4 ust. 1 pkt 1-11, § 4 ust. 2 pkt 1-3, § 4 ust. 3 pkt 1-12, § 5 ust.1-4, § 6 ust. 2 pkt 5-8, § 9 ust. 2, § 11 ust. 1, 3, 5, § 13 ust. 1-3, § 14 ust. 1-3, 7, 9, 13, § 18, § 19 ust. 1-4, § 21, § 22 ust. 1, § 22 ust. 2 pkt 2 i 4, § 22 ust. 3 pkt 1 i 2, § 24 ust. 2 pkt 2, 3, § 24 ust. 3, § 25 ust. 1 oraz § 26 ust. 1 i 2, § 27 ust. 1-3 ww. regulaminu. Uzasadniając powyższe żądanie wskazano na istotne naruszenie prawa tj. art. 4 ust. 1 i 2 oraz art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 13.09.1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013r. poz. 1399), zwanej dalej ustawą, w zw. z art. 7 i art. 94 Konstytucji RP w zw. z § 115 oraz § 135 w zw. z § 143 oraz § 118 i § 137 w zw. z § 143 także § 116 i § 136 w zw. z § 143 oraz §149 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 20.06.2002r. w sprawie "Zasad techniki prawodawczej" (Dz. U. 2002.100.908), jak i art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 u.s.g. - polegające na wydaniu przepisów regulaminu z przekroczeniem delegacji ustawowej przy określeniu obowiązków właścicieli nieruchomości, zakazów i nakazów oraz nieuprawnione powtórzenie, modyfikację zapisów ustawy oraz innych ustaw, jak również powtórzenie, modyfikację i stwarzanie definicji poprzez:

Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00