Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 28 kwietnia 2010 r., sygn. II SAB/Rz 5/10

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący WSA Joanna Zdrzałka Sędziowie WSA Magdalena Józefczyk /spr./ WSA Robert Sawuła Protokolant Anna Zięba po rozpoznaniu w Wydziale II Ogólnoadministracyjnym na rozprawie w dniu 28 kwietnia 2010 r. sprawy ze skargi J. T. na bezczynność Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w [...] w przedmiocie niewydania decyzji o stwierdzeniu istnienia choroby zawodowej zobowiązuje Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w [...] do wydania decyzji administracyjnej rozstrzygającej zgłoszenie podejrzenia choroby zawodowej wniesione przez J. T. w terminie 2 miesięcy licząc od dnia uprawomocnienia się niniejszego wyroku

Uzasadnienie

II SAB/Rz 5/10

U Z A S A D N I E N I E

Skargą z dnia 28 grudnia 2009r., skarżący J. T. zaskarżył bezczynność Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w [...] (dalej PPIS) w przedmiocie niewydania decyzji dotyczącej stwierdzenia choroby zawodowej obustronnego trwałego ubytku słuchu typu ślimakowego spowodowanego hałasem. W uzasadnieniu skargi podał, że [...] kwietnia 2007r. wystąpił do PPIS z wnioskiem o wydanie decyzji w sprawie stwierdzenia choroby zawodowej. Decyzją z dnia [...] listopada 2008r. PPIS odmówił stwierdzenia wnioskowanej choroby zawodowej. Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny w [...] decyzja z dnia [...] stycznia 2009r. w całości uchylił decyzje organu pierwszej instancji i przekazał sprawę do ponownego rozpatrzenia temu organowi. Do dnia wniesienia skargi nie została wydana decyzja przez organ pierwszej instancji, co jest niezgodne z art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000r. nr 98, poz. 1071 ze zm. zwana dalej w skrócie k.p.a.). Pismem z dnia [...] listopada 2009r. złożył do organu nadrzędnego zażalenie na bezczynność PPIS. Postanowieniem z dnia [...] grudnia 2009r. Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny uznał zażalenie skarżącego za nieuzasadnione. Skarżący stwierdzi, że organ nadal znajduje się w bezczynności, gdyż nie dopełnił obowiązku z art. 36 k.p.a., polegającego na zawiadomieniu strony o przyczynach zwłoki nawet, gdy przyczyna zwłoki jest niezależna od organu. Organ nie dopełnił wszelkich możliwych działań w celu zlikwidowania opieszałości jednostki orzeczniczej, jaką jest Wojewódzki Ośrodek Medycyny Pracy w [...] (dalej WOMP). W szczególności jednostka ta nie została ukarana za opieszałość, a taką możliwość stwarza Kodeks postępowania administracyjnego. Na poparcie stanowiska skarżący powołał tezę wyroku WSA w Białymstoku z dnia 27 października 2009r. sygn. akt II SAB/Bk 30/09. Skarżący wniósł o uznanie skargi za uzasadnioną i wyznaczenie ostatecznego terminu do wydania decyzji w opisanej sprawie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00