Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Wiążąca Informacja Stawkowa z dnia 16 grudnia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0112-KDSL2-1.440.222.2021.4.MK

WIS - kompleksowa usługa zarządzania i obsługi restauracji.

 

Na podstawie art. 13 § 2a pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r., poz. 1540, z późn. zm.), zwanej dalej Ordynacją podatkową i art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r., poz. 685, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (…) z dnia 27 lipca 2021 r. (data wpływu 30 lipca 2021 r.), uzupełnionego pismami z dnia 21 września 2021 r. (data wpływu 23 września 2021 r.) oraz 4 listopada 2021 r. (data wpływu 10 listopada 2021 r.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.


 


Przedmiot wniosku: usługa (świadczenie kompleksowe) – kompleksowa usługa zarządzania i obsługi restauracji.

 

Opis usługi:


Wnioskodawca („Operator”) zamierza zawrzeć z innym podmiotem (dalej: „Właściciel”) umowę, której przedmiotem będzie świadczenie przez Wnioskodawcę na rzecz Właściciela kompleksowej usługi zarządzania i obsługi restauracji, prowadzonej przez Właściciela w należącym do niego lokalu usługowym – Restauracji.


Usługami, które składają się na świadczenie złożone polegające na kompleksowym zarządzaniu  i obsłudze restauracji, są w szczególności:

1)    obsługa kadrowa Restauracji (rekrutacja i zatrudnienie personelu, w tym wykwalifikowanej załogi kuchni oraz załogi kelnerskiej),

2)    zapewnienie zaopatrzenia Restauracji (w tym w artykuły żywnościowe, napoje – w tym alkoholowe, artykuły eksploatacyjne i drobne wyposażenie – takie jak: naczynia, sztućce, obrusy, serwetki i inne akcesoria itp.),

3)    utrzymanie czystości oraz wykonywanie bieżących czynności polegających na utrzymaniu i serwisowaniu znajdujących się w niej urządzeń i wyposażenia,

4)    nadzór i koordynacja działalności operacyjnej Restauracji w postaci przygotowywania i podawania posiłków i napojów (w tym napojów alkoholowych) oraz obsługi klientów hotelu i klientów zewnętrznych,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00