Akt prawny
Alerty
Aneks nr 1 Burmistrza Miasta Kórnik; Powiatu Poznańskiego
z dnia 31 grudnia 2015r.
do porozumienia z dnia 2 kwietnia 2015 r. w sprawie: powierzenia Gminie Kórnik prowadzenia zadania publicznego w zakresie zarządzania publiczną drogą powiatową nr 2476P
zawarty pomiędzy:
1. Powiatem Poznańskim reprezentowanym przez Zarząd Powiatu w Poznaniu w imieniu, którego działają: Starosta Poznański - Jan Grabkowski Wicestarosta Poznański - Tomasz Łubiński Z kontrasygnatą Skarbnika Powiatu Poznańskiego - Renata Ciurlik Zwanym dalej Powiatem;
2. Gminą Kórnik w imieniu, której działa: Burmistrz Miasta i Gminy Kórnik -Jerzy Lechnerowski Z kontrasygnatą Skarbnika Gminy - Katarzyna Szamałek Zwanej dalej Gminą.
[podstawa prawna]
Na podstawie art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2015 r.
poz. 1445 t.j.) oraz art. 19 ust.4 ustawy z 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2015 r. poz. 460 z późn. zm.) zgodnie z Uchwałą VI/47/2015 Rady Miejskiej w Kórniku z dnia 25 marca 2015 r. w sprawie przejęcia od Powiatu Poznańskiego niektórych zadań publicznego zarządzania drogami powiatowymi zmienionej Uchwałą
Nr XVI/188/2015 Rady Miejskiej w Kórniku z dnia 29 grudnia 2015 r. i Uchwałą nr V/42/V/2015 Rady Powiatu
w Poznaniu z dnia 17 marca 2015 r. w sprawie powierzenia Gminie Kórnik prowadzenia zadania publicznego
w zakresie zarządzania publiczną drogą powiatową nr 2476P zmienionej Uchwałą Nr XIII/159/V/2015 Rady Powiatu w Poznaniu z dnia 16 grudnia 2015 r., ustala się co następuje:
§ 1. W porozumieniu z dnia 2 kwietnia 2015 r. , wprowadza się następujące zmiany:
1) § 1 otrzymuje brzmienie: "§1. 1. Powiat powierza, a Gmina przejmuje prowadzenie zadania publicznego polegającego na zarządzaniu drogą powiatową nr 2476P w zakresie dotyczącym budowy chodnika w m. Pierzchno;
2. Powierzenie zadania w zakresie wynikającym z ust. 1 następuje na okres do dnia 31 grudnia 2016r."
2) § 2 otrzymuje brzmienie: "§2. Zadanie określone w § 1 ust.1 finansowane będzie ze środków własnych Gminy."
3) § 3 otrzymuje brzmienie: "§3. 1. Zakres zadania określony w § 1 ust.1 realizowany będzie zgodnie z Prawem Zamówień Publicznych oraz obowiązującymi przepisami w zakresie budowy dróg.
2. Należy uzyskać akceptację Zarządu Dróg Powiatowych w Poznaniu dla dokumentacji projektowej, na podstawie której realizowane będą prace budowlane związane z budową chodnika.
3. Gwarancja lub rękojmia udzielana przez Wykonawców winna być:
1) przenaszalna;
2) udzielona na roboty budowlane, wykonywane w związku z realizacją zadania w zakresie określonym w § 1 ust. 1, na okres minimum 3 lat."
4) § 4 otrzymuje brzmienie: "§ 4. 1. Pracownicy Starostwa Powiwatowego w Poznaniu oraz zarządu dróg mają prawo do przeprowadzanie kontroli prawdłowości wykonywania przez Gminę zadania, w zakresie wnikającym z § 1 ust. 1.
2. W ramach prawa kontroli, Gmina jest zobowiązana udzielić pracownikom Starostwa Powiatowego
w Poznaniu oraz Zarządu Dróg Powiatowych w Poznaniu wszelkich informacji oraz zapewnić przeprowadzenie kontroli prowadzenia robót budowlanych.
3. Z przeprowadzonej kontroli, w przypadku stwierdzenia wadi usterek wykonanych robót sporządzony zostanie protokół pokontrolny"
5) § 5 otrzymuje brzmienie: "§ 5. 1. Odbioru robót zadania, w zakresie wynikającym z § 1 ust. 1 dokonują przedstawiciele Zarządu Dróg Powiatowych w Poznaniu oraz Gminy, przy udziale Wykonawcy.
2. Zawiadomienie o wyznaczonym terminie odbioru należy doręczyć do Zarządu Dróg Powiatowych w Poznaniu na 7 dni przed tym terminem.
3. Z odbioru, o którym mowa w ust. 1, sporządzony zostanie protokół odbioru robót.
4. Po zakończeniu realizacji zadania, w zakresie wynikajacym z § 1 ust. 1 Gmina przedłoży Zarządowi Dróg Powiatowych w Poznaniu protokół zdawczo - odbiorczy. Załącznik do protokołu zdawczo-odbiorczego stanowić będzie:
1) komplet dokumentacji projektowej (projekt budowlany i wykonawczy);
2) nośniki cyfrowe zawierające elementy, o których mowa w pkt 1 w formacie pdf;
3) komplet dokumentacji powykonawczej;
4) kosztorys powykonawczy;
5) gwarancja lub rękojmia na roboty."
6)
6) § 6 otrzymuje brzmienie: "§ 6. 1. Zadanie, w zakresie wynikajacym z § 1 ust.1, po zakończeniu, przekazane zostanie Powiatowi jako pomoc rzeczowa.
2. Po zrealizowaniu zadania, w zakresie wynikającym z § 1 ust. 1, Gmina zobowiązuje się do przedłożenia protokołu przekazania środka trwałego PT .
3. Rozliczenie z realizacji zadania, w zakresie wynikajacym z § 1 ust. 1, nastąpi na podstawie potwierdzonych
za zgodność z oryginałem kopii:
1) faktur/rachunków kosztów poniesionych na realizację danego zakresu zadania;
2) protokołu odbioru robót, o którym mowa w § 5 ust. 3;
3) protokołu zdawczo-odbiorczego, o którym mowa w § 5 ust. 4.
4. Dokumenty, o których mowa w ust. 2 i 3, Gmina dostarczy do Starostwa Powiatowego w Poznaniu do dnia
31 stycznia 2017 r."
7) w § 7 ust. 2 otrzymuje brzmienie: "2. W przypadku naruszenia przez Gminę postanowień niniejszego porozumienia, Powiatowi przysługuje prawo rozwiązania niniejszego porozumienia w trybie natychmiastowym bez wypowiedzenia przez oświadczenie złożone na piśmie."
§ 2. Pozostałe paragrafy Porozumienia pozostają bez zmian.
§ 3. Aneks nr 1 wchodzi w życie z dniem jego zawarcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.
§ 4. Aneks nr 1 sporządzono w siedmiu jednobrzmiących egzemplarzach: pięć z nich otrzymuje Powiat Poznański, dwa Gmina Kórnik.
Burmistrz Miasta i Gminy Kórnik | Starosta Poznański
|
|
|