Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Ministra Administracji i Cyfryzacji rok 2015 poz. 56
Wersja aktualna od 2018-12-28
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Administracji i Cyfryzacji rok 2015 poz. 56
Wersja aktualna od 2018-12-28
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE Nr 36
MINISTRA ADMINISTRACJI I CYFRYZACJI

z dnia 3 września 2015 r.

w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej pod nazwą „Narodowy Instytut Samorządu Terytorialnego”

(ostatnia zmiana: DUMSWiA. z 2018 r., poz. 78)   Pokaż wszystkie zmiany

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.1. Tworzy się państwową jednostkę budżetową pod nazwą „Narodowy Instytut Samorządu Terytorialnego”, zwaną dalej „Instytutem”, podległą ministrowi właściwemu do spraw administracji publicznej.

2. Dyrektor Instytutu jest dysponentem środków budżetu państwa trzeciego stopnia, bezpośrednio podległym dysponentowi części budżetowej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.1. Minister Administracji i Cyfryzacji przekaże Instytutowi mienie niezbędne do realizacji jego zadań.

2. Mienie, o którym mowa w ust. 1, zostanie przekazane Instytutowi protokołem zdawczo-odbiorczym oraz protokołami środka trwałego PT.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.Instytutowi nadaje się statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.1. Minister Administracji i Cyfryzacji powoła Pełnomocnika do spraw organizacji Instytutu.

2. Do zadań Pełnomocnika, o którym mowa w ust. 1, należy podejmowanie czynności związanych ze zorganizowaniem Instytutu, w tym wykonywanie zadań Dyrektora Instytutu do czasu jego powołania.

3. Pełnomocnik, o którym mowa w ust. 1, wykonuje zadania do czasu powołania Dyrektora Instytutu.

4. Pełnomocnik, o którym mowa w ust. 1, jest pracownikiem Instytutu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.Minister Administracji i Cyfryzacji zwoła pierwsze posiedzenie Rady Programowej, na którym członkowie tej Rady wybiorą spośród siebie Przewodniczącego Rady Programowej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2013 r. poz. 938 i 1646, z 2014 r. poz. 379, 911,1146, 1626 i 1877 oraz z 2015 r. poz. 238, 532, 1045,1117, 1130, 1189 i 1190.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Załącznik do zarządzenia Nr 36
Ministra Administracji i Cyfryzacji
z dnia 3 września 2015 r.

STATUT NARODOWEGO INSTYTUTU SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO [1]

§ 1. 1. Narodowy Instytut Samorządu Terytorialnego, zwany dalej „Instytutem”, jest państwową jednostką budżetową podległą Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji.

2. Siedzibą Narodowego Instytutu Samorządu Terytorialnego jest Łódź.

§ 2. 1. Instytut realizuje zadania na rzecz harmonijnego rozwoju samorządu terytorialnego i podnoszenia standardów jego działania, a także zadania związane z prowadzeniem badań i analiz w zakresie funkcjonowania samorządu terytorialnego.

2. Do zadań Instytutu należy w szczególności:

1) opracowywanie ekspertyz, opinii oraz ocen dotyczących stanu funkcjonowania samorządu terytorialnego i jego organów;

2) opracowywanie koncepcji zmian aktów prawnych dotyczących samorządu terytorialnego;

3) działalność wydawnicza i promocyjna oraz edukacyjna i szkoleniowa, w tym gromadzenie, przetwarzanie i upowszechnianie informacji, wyników badań i prac rozwojowych w zakresie objętym przedmiotem działania Instytutu w formie publikacji, konferencji, sympozjów, seminariów krajowych i międzynarodowych;

4) wsparcie samorządu terytorialnego w zakresie zarządzania jakością oraz rozwoju potencjału instytucjonalnego jednostek samorządu terytorialnego;

5) realizacja programów i projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych, w tym Unii Europejskiej;

6) popularyzowanie idei rozwoju społeczeństwa obywatelskiego i budowy e-administracji;

7) realizacja innej działalności edukacyjnej i szkoleniowej w zakresie wskazanym przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.

3. Organ nadzorujący może zlecić Instytutowi realizację zadań innych niż wskazane w ust. 1 i 2, w szczególności dotyczących działalności edukacyjno-szkoleniowej związanej z funkcjonowaniem administracji publicznej.

§ 3. W ramach wykonywanych zadań Instytut w szczególności:

1) współpracuje z:

a) organami administracji rządowej i samorządowej,

b) organizacjami pozarządowymi,

c) krajowymi i zagranicznymi jednostkami naukowymi;

2) wdraża programy i projekty oraz monitoruje ich realizację.

§ 4. 1. W skład Instytutu wchodzą:

1) Dyrektor Instytutu;

2) Zastępca Dyrektora Instytutu;

3) Główny księgowy;

4) Sekretariat;

4a) samodzielne stanowisko do wypełniania zadań związanych z ochroną danych osobowych;

4b) samodzielne stanowisko do spraw archiwum zakładowego;

5) Zespół do spraw współpracy z podmiotami zewnętrznymi i promocji;

6) Zespół do spraw realizacji projektów, analiz i działalności wydawniczej;

7) Zespół do spraw działalności edukacyjnej i szkoleniowej.

2. Przy Dyrektorze Instytutu działa Rada Programowa.

3. Regulamin organizacyjny Instytutu ustala, w drodze zarządzenia, Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji na wniosek Dyrektora Instytutu.

§ 5. 1. Dyrektora Instytutu powołuje i odwołuje Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.

2. Dyrektor Instytutu kieruje Instytutem i reprezentuje go jednoosobowo na zewnątrz.

3. W razie nieobecności Dyrektora Instytutu pracą Instytutu kieruje Zastępca Dyrektora Instytutu.

4. Zastępcę Dyrektora Instytutu powołuje i odwołuje Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.

5. Dyrektor Instytutu kieruje Instytutem przy pomocy Zastępcy Dyrektora Instytutu, Głównego księgowego oraz kierujących komórkami organizacyjnymi, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 5–7.

6. Instytut jest pracodawcą w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502, z późn. zm.).

7. Czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników Instytutu wykonuje Dyrektor Instytutu.

8. Dyrektor Instytutu może powierzać wykonywanie określonych zadań innym osobom na podstawie umów cywilnoprawnych, a także upoważniać inne osoby do dokonywania określonych czynności.

9. Dyrektor Instytutu może upoważnić pracowników Instytutu do podejmowania w jego imieniu decyzji w określonych sprawach.

10. Dyrektor Instytutu może wydawać zarządzenia, decyzje i wytyczne w sprawach związanych z funkcjonowaniem Instytutu i wykonywaniem przez niego zadań.

§ 6. 1. Rada Programowa jest podmiotem opiniodawczym i doradczym Dyrektora Instytutu w zakresie wykonywania zadań przez Instytut.

2. Do zadań Rady Programowej należy w szczególności:

1) opiniowanie planów działalności Instytutu;

2) przedstawianie opinii i wniosków we wszystkich istotnych sprawach związanych z wykonywaniem zadań przez Instytut.

3. Rada Programowa składa się z 7 członków powoływanych i odwoływanych przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji spośród osób posiadających wiedzę z zakresu działania samorządu terytorialnego lub finansów publicznych.

4. Członkowie Rady Programowej wybierają spośród siebie, w głosowaniu tajnym, w obecności co najmniej 4 członków Przewodniczącego Rady Programowej, który:

1) kieruje jej pracami i reprezentuje ją w kontaktach z innymi podmiotami;

2) zwołuje posiedzenia Rady Programowej i im przewodniczy;

3) ma głos rozstrzygający w przypadku równej liczby głosów członków Rady Programowej oddanych za i przeciw opinii lub wnioskowi.

5. Rada Programowa przyjmuje opinie i wnioski zwykłą większością głosów.

6. Pracownicy Instytutu nie mogą być członkami Rady Programowej.

7. Za udział w pracach Rady Programowej jej członkowie nie otrzymują wynagrodzenia.

8. Koszty działania i obsługi Rady Programowej ponosi Instytut.

9. Rada Programowa działa na podstawie uchwalonego przez siebie regulaminu, zatwierdzonego przez Dyrektora Instytutu.

[1] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 65 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 grudnia 2018 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej pod nazwą „Narodowy Instytut Samorządu Terytorialnego” (Dz.U.MSWiA. poz. 78). Zmiana weszła w życie 28 grudnia 2018 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00