Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 65
Wersja aktualna od 2017-01-23
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 65
Wersja aktualna od 2017-01-23
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 64
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 23 stycznia 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 307 i 317/2016

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 27 i 29 lutego 2016 r. na samolocie Airbus A320, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik środowiskowy”
w grupie przyczynowej: „E2 – Służby zarządzania ruchem lotniczym”,
„E5 – Pomoce nawigacyjne”.

2. Opis okoliczności wypadku lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Lotnisko EPLB. Zgodnie z treścią zgłoszenia zdarzenia lotniczego, pomiar widzialności wzdłuż drogi startowej (RVR) za pomocą dedykowanych urządzeń wskazywał na występujące znaczne różnice w ramach tego samego systemu. Obserwator meteo przekazał na stanowisko operacyjne TWR informację o braku autoryzacji w zakresie wskazań wartości RVR. Na okoliczność odlotu samolotu Airbus A320 aktualną wartość RVR ocenił obserwator meteo, która została następnie przekazana załodze przez kontrolera ruchu lotniczego.

3. Przyczyna wypadku lotniczego:

Zgodnie z otrzymanymi od służb technicznych wyjaśnieniami, przyczyną różnych danych wyjściowych w zakresie wartości RVR było zastosowanie dwóch różnych adresów serwerów, które bez synchronizacji przesyłały na stanowiska operacyjne informacje o aktualnej wartości RVR. Efektem tego były występujące różnice w prezentowanych danych RVR.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00