Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 11.12.2020, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.660.2020.2.MJ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.660.2020.2.MJ

braku podlegania opodatkowaniu podatkiem VAT opłat za czynsz za dzierżawę obwodu łowieckiego, braku podlegania opodatkowaniu opłat związanych z dzierżawą gruntów bądź najmem lokali wchodzących w skład zasobu nieruchomości Skarbu Państwa

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 1 września 2020 r. (data wpływu) uzupełnionym pismem z dnia 20 listopada 2020 r. (data wpływu 30 listopada 2020 r.) oraz pismem z dnia 1 września 2020 r. (data wpływu 30 listopada 2020 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • braku podlegania opodatkowaniu podatkiem VAT opłat za czynsz za dzierżawę obwodu łowieckiego,
  • braku podlegania opodatkowaniu opłat związanych z dzierżawą gruntów bądź najmem lokali wchodzących w skład zasobu nieruchomości Skarbu Państwa
    jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 września 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej od towarów i usług w zakresie:

  • braku podlegania opodatkowaniu podatkiem VAT opłat za czynsz za dzierżawę obwodu łowieckiego,
  • braku podlegania opodatkowaniu opłat związanych z dzierżawą gruntów bądź najmem lokali wchodzących w skład zasobu nieruchomości Skarbu Państwa.

Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 20 listopada 2020 r. oraz pismem z dnia 9 września 2020 r. w zakresie podpisu Wnioskodawcy oraz brakującej opłaty.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Powiat jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towaru i usług.

Zgodnie z art. 28 ust. 1 oraz art. 29 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 13 października 1995 r. Prawo łowieckie (Dz. U. z 2020 r., poz. 67 z późn. zm.) obwody łowieckie polne są wydzierżawiane kołom łowieckim przez starostę wykonującego zadanie z zakresu administracji rządowej. Powiat wystawia faktury za tereny dzierżawne za obwody łowieckie, opodatkowane stawką 23% VAT, nabywcami są koła łowieckie. Starosta zawiera umowę cywilnoprawną z kołem łowieckim, w której m.in. określa wysokość czynszu dzierżawnego (art. 29a ust. 1 pkt 4 Prawa łowieckiego). Czynsz dzierżawny ustalany jest zgodnie z art. 30 ustawy Prawo łowieckie oraz Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 26 października 2018 r. w sprawie szczegółowych zasad ustalania czynszu dzierżawnego oraz udziału dzierżawców obwodów łowieckich w kosztach ochrony lasu przed zwierzyną (Dz. U. poz. 2085). Następnie starosta jako wydzierżawiający jest obowiązany rozliczyć otrzymany czynsz między nadleśnictwami i gminami (art. 31 ust. 1 Prawa łowieckiego) według zasad określonych w art. 31 ust. 2 i 3 Prawa łowieckiego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00