Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 09.11.2020, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.441.2020.2.MS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.441.2020.2.MS

Prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług, otrzymanych w formie papierowej, a archiwizowanych i przechowywanych wyłącznie w formie elektronicznej.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1325) - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 29 lipca 2020 r. (data wpływu 31 lipca 2020 r.), uzupełnionym pismem z 28 października 2020 r. (data wpływu 2 listopada 2020 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług, otrzymanych w formie papierowej, a archiwizowanych i przechowywanych wyłącznie w formie elektronicznej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 lipca 2020 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług, otrzymanych w formie elektronicznej i papierowej, a archiwizowanych i przechowywanych wyłącznie w formie elektronicznej.

Złożony wniosek został uzupełniony pismem z 28 października 2020 r. (data wpływu 2 listopada 2020 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie z 20 października 2020 r. znak: 0111-KDIB3-3.4012.441.2020.1.MS.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą Wnioskodawca otrzymuje bardzo dużo faktur zakupowych, które wpływają do niego w wersji papierowej i elektronicznej. Obecnie faktury w wersji elektronicznej Wnioskodawca drukuje i przechowuje w wersji papierowej. Wnioskodawca planuje wdrożenie rozwiązania polegającego na tym, że faktura otrzymana w formie papierowej, na podstawie której Wnioskodawca odliczył VAT, będzie skanowana i przetworzona do pliku pdf, faktura otrzymana w wersji elektronicznej będzie przechowywana w wersji elektronicznej. Zawartość pliku pdf od momentu wygenerowania nie będzie podlegać modyfikacjom. Po zeskanowaniu faktury zakupowej jej wersja papierowa zostanie zniszczona, przy czym zeskanowana wersja faktury będzie zawierać taką samą treść, jaką zawierała jej papierowa wersja.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00