Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 03.01.2020, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.658.2019.1.RD, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.658.2019.1.RD

Obniżenie podstawy opodatkowania bez obniżania podatku należnego na podstawie wystawionej/otrzymanej noty uznaniowej/obciążeniowej

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 30 października 2019 r. (data wpływu 5 listopada 2019 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obniżenia podstawy opodatkowania jest prawidłowe

UZASADNIENIE

W dniu 5 listopada 2019 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obniżenia podstawy opodatkowania.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka S.A. (dalej: Wnioskodawca lub Spółka) jest podatnikiem zarejestrowanym jako podatnik VAT czynny, prowadzi działalność gospodarczą w zakresie wydawania i sprzedaży gazet, czasopism, książek, reklam i ogłoszeń.

Spółka odpłatnie udostępnia miejsca na reklamy w wydawanych gazetach, czasopismach książkach oraz na prowadzonych stronach i portalach internetowych. W przypadku stron i portali internetowych Wnioskodawca będzie korzystać z usług spółki z siedzibą poza Polską (w szczególności może to być jedna ze spółek z Grupy A. z siedzibą w Irlandii, czy też spółka z Grupy B. z siedzibą w Irlandii, choć mogą być to również inni dostawcy zagraniczni) (dalej: Kontrahent Zagraniczny) obsługującej system zakupu i sprzedaży internetowej powierzchni reklamowej w odniesieniu do tzw. reklamy targetowanej - czyli emitowania reklam dopasowanych do obiorców, wytypowanych przez specjalistyczne narzędzia informatyczne.

Wnioskodawca zakłada, że Kontrahent Zagraniczny nie będzie posiadał w Polsce stałego miejsca prowadzenia działalności, jak również nie będzie zarejestrowany dla potrzeb VAT w Polsce.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00