Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 18.12.2019, sygn. 0113-KDIPT3.4011.420.2019.2.ASZ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT3.4011.420.2019.2.ASZ

Możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z dnia 1 października 2019 r. (data wpływu 8 października 2019 r.), uzupełnionym pismem z dnia 3 grudnia 2019 r. (data wpływu 10 grudnia 2019 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości skorzystania z ulgi prorodzinnej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 października 2019 r. do tutejszego Organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych.

Wniosek ten nie spełniał wymogów, o których mowa m.in. w art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.), w związku z czym pismem z dnia 14 listopada 2019 r., nr 0113-KDIPT3.4011.420.2019.1.ASZ, na podstawie art. 169 § 1 w zw. z art. 14h wymienionej ustawy, wezwano Wnioskodawczynię do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie do uzupełnienia ww. wniosku wysłano w dniu 15 listopada 2019 r. (data doręczenia 2 grudnia 2019 r.). Wnioskodawczyni uzupełniła ww. wniosek pismem z dnia 3 grudnia 2019 r. (data wpływu 10 grudnia 2019 r.), nadanym za pośrednictwem placówki pocztowej w dniu 5 grudnia 2019 r.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawczym za lata 2015, 2017 i 2018 składała w Urzędzie Skarbowym zeznania roczne PIT-37, w których rozliczyła ulgę prorodzinną na troje dzieci. Jedno z nich jest dzieckiem z poprzedniego związku. Pomiędzy Wnioskodawczynią a Jej byłym partnerem nie został zawarty związek małżeński. Po nieudanym związku, w 2015 r. wyrokiem sądu ustalono osobiste kontakty biologicznego ojca dziecka w każdy drugi i czwarty weekend od piątku do niedzieli, został również nałożony obowiązek alimentacyjny. Biologiczny ojciec dziecka, pomimo wyroku sądowego, uchyla się od obowiązku alimentacyjnego. Alimenty ze swojego osobistego konta płaci babcia dziecka (matka biologicznego ojca). Ojciec dziecka nie realizuje również swojego prawa do sądownie ustalonych widzeń z dzieckiem. Dziecko odbierane jest przez babcię (matkę biologicznego ojca) z przedszkola lub z domu Wnioskodawczyni. Dziecko wracając z widzeń opowiada, jak bawi się z babcią i dziadziusiem, nigdy natomiast nie wspomina o zabawie z biologicznym ojcem. Dziecko zamieszkuje z Wnioskodawczynią i to Ona sprawuje faktycznie władzę rodzicielską, tj. podejmuje w jego imieniu decyzje dotyczące każdej sfery jego życia. To Wnioskodawczyni ponosi koszty utrzymania dziecka, opłaca treningi piłki nożnej, opłaty za przedszkole, koszty opieki medycznej, ubrania, wyprawki szkolne. Zarządzone alimenty, które opłaca babcia dziecka, nawet w połowie nie pokrywają miesięcznych kosztów jego utrzymania. Dodać należy również, że ojciec dziecka nigdy nie był na wywiadówce, na uroczystościach szkolnych typu dzień ojca, nie wykazuje żadnego zainteresowania wychowaniem dziecka, nie ponosi dodatkowych kosztów, nigdy nie zapytał o dziecko, czy wszystko w porządku, jak sobie radzi w szkole i na treningach.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00