Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 18.02.2019, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.837.2018.3.SM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.837.2018.3.SM

w zakresie uznania dostawy łodzi za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów i zastosowanie dla ww. dostawy stawki podatku VAT w wysokości 0%

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 15 listopada 2018 r. (data wpływu 26 listopada 2018 r.), uzupełnionym pismem z dnia 4 lutego 2019 r. (data wpływu 8 lutego 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania dostawy łodzi za wewnątrzwspólnotową dostawę towaru opodatkowaną stawką 0% jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 listopada 2018 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania dostawy łodzi za wewnątrzwspólnotową dostawę towaru opodatkowaną stawką 0%.

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 4 lutego 2019 r. poprzez doprecyzowanie opisu sprawy i własnego stanowiska.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest producentem łodzi motorowych, które są dostarczane spółce z siedzibą we Francji (Nabywca), która zajmuje się następnie ich sprzedażą poprzez sieć dealerów.

Wnioskodawca jest podatnikiem podatku od towarów i usług, zarejestrowanym na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych. Nabywca jest podatnikiem podatku od wartości dodanej zidentyfikowanym na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium Francji.

Część łodzi, przeznaczonych docelowo na eksport, jest dostarczana w ten sposób, że Wnioskodawca sprzedaje łódź Nabywcy dostarczając ją do portu w jednym z krajów członkowskich Unii Europejskiej innym niż Polska. Dostawa łodzi do Nabywcy odbywa się na warunkach Incoterms CIP, tj. Wnioskodawca organizuje i ponosi koszty transportu łodzi do miejsca przeznaczenia, którym jest port w jednym z krajów członkowskich UE. Łodzie odbierane są w porcie przez Nabywcę lub ustanowionego przez niego przedstawiciela, a następnie są przedmiotem eksportu dokonywanego przez Nabywcę (Nabywca jest zgłaszającym towar do procedury wywozu). Eksport następuje w wykonaniu transakcji sprzedaży zawartej przez Nabywcę z dealerem. Wnioskodawca otrzymuje dokumenty potwierdzające dostarczenie towarów do portu, nie dysponuje natomiast potwierdzeniami dokonania eksportu przez Nabywcę (potwierdzeniami wywozu łodzi poza terytorium Unii Europejskiej).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00