Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 07.11.2017, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.398.2017.1.JF, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.398.2017.1.JF

w zakresie przechowywania w formie elektronicznej (w postaci skanu) faktur otrzymywanych w formie papierowej oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z tych faktur

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 5 października 2017 r. (data wpływu 13 października 2017 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania w formie elektronicznej (w postaci skanu) faktur otrzymywanych w formie papierowej oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z tych faktur jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 października 2017 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania w formie elektronicznej (w postaci skanu) faktur otrzymywanych w formie papierowej oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z tych faktur.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie produkcji piwa i napojów bezalkoholowych. W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, Spółka nabywa towary oraz usługi. Część dostawców i usługodawców wysyła Spółce faktury w formie elektronicznej, a część w formie papierowej. Przedmiotowy wniosek dotyczy faktur, faktur korygujących, not korygujących, not księgowych (obciążeniowych i uznaniowych) oraz ich duplikatów, które są wysyłane do Spółki w formie papierowej (dalej: Faktury, lub Dokumenty).

Po otrzymaniu Faktury jest ona skanowana i wprowadzana do systemu finansowo-księgowego, w celu jej weryfikacji oraz akceptacji (ewentualnie odrzucenia) przez wyznaczone/upoważnione przez Spółkę osoby. Stosowana przez Wnioskodawcę wewnętrzna procedura akceptacji płatności, której istotnym elementem jest minimum dwupoziomowa weryfikacja zasadności Faktury dokonywana co do zasady przez dwie różne osoby (osobę zamawiającą (określaną w terminologii Spółki jako buyer) oraz osobę akceptującą (approver)) ma na celu ustanowienie kontroli biznesowej, która wyeliminuje ryzyko polegające na dokonywaniu nieuzasadnionych płatności. Proces ten jest jednym z elementów całego systemu kontroli wewnętrznej funkcjonującego w Spółce, obejmującego również proces zakładania dostawcy w systemie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00