Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 21.07.2017, sygn. 0114-KDIP4.4012.187.2017.1.AS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4.4012.187.2017.1.AS

obowiązek rozliczenia podatku VAT zgodnie ze współczynnikiem proporcji, o którym mowa w art. 86 ust. 2a ustawy

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 17 maja 2017 r. (data wpływu 24 maja 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku rozliczenia podatku VAT zgodnie ze sposobem określenia proporcji, o którym mowa w art. 86 ust. 2a ustawy w związku z wykonywaniem czynności pozostających poza zakresem opodatkowania VAT (wydanie nagród pieniężnych laureatom programów marketingowych) jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 maja 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej od towarów i usług w zakresie obowiązku rozliczenia podatku VAT zgodnie ze sposobem określenia proporcji, o którym mowa w art. 86 ust. 2a ustawy w związku z wykonywaniem czynności pozostających poza zakresem opodatkowania VAT (wydanie nagród pieniężnych laureatom programów marketingowych).

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT prowadzącym działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług marketingowych polegających na organizacji i obsłudze różnego rodzaju programów marketingowych (w szczególności: konkursów, programów motywacyjnych / lojalnościowych) na zlecenie klientów. Wspólnym mianownikiem wszystkich tego rodzaju programów jest możliwość otrzymania przez osoby w nich uczestniczące nagród po spełnieniu warunków określonych w regulaminie danego programu. Nagrody te mogą mieć formę rzeczową lub pieniężną. W tym ostatnim przypadku zazwyczaj nagroda przybiera formę tzw. karty przedpłaconej zasilonej określoną kwotą środków pieniężnych. Wszystkie czynności związane nagrodami - począwszy od ich nabycia po wydanie uczestnikom stanowi element zobowiązania Wnioskodawcy względem zlecającego obsługę i organizację danego programu marketingowego. Innymi słowy zarówno proces nabycia nagród, jak ich wydanie uprawnionemu do nagrody laureatowi stanowi element usługi świadczonej przez Wnioskodawcę na rzecz klienta. Zlecający finansuje koszt nagród, tj. dokonuje zapłaty na rzecz Wnioskodawcy za wydane laureatom nagrody rzeczowe oraz pokrywa koszty równowartości środków pieniężnych przekazanych przez Wnioskodawcę jako nagrody pieniężne (w zależności od programu - w formie przedpłaty na poczet nagród lub zwrotu kosztów poniesionych na ten cel przez Wnioskodawcę). Wydając laureatom programu marketingowego nagrody rzeczowe i dokonując wypłaty nagród pieniężnych Wnioskodawca czyni to w imieniu własnym, jako regulaminowy organizator danego programu (Wnioskodawca nie jest pośrednikiem).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00