Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 13.05.2017, sygn. 1061-IPTPP3.4512.79.2017.3.JM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 1061-IPTPP3.4512.79.2017.3.JM

Rozliczenie podatku naliczonego

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) oraz z art. 223 ust. 1 ustawy z dnia z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U., poz. 1948, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 9 lutego 2017 r. (data wpływu 14 lutego 2017 r.), uzupełnionym pismem z dnia 25 kwietnia 2017 r. (data wpływu 26 kwietnia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 lutego 2017 r. r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 25 kwietnia 2017 r. (data wpływu 26 kwietnia 2017 r.) o doprecyzowanie opisu sprawy, przeformułowanie pytania oraz stanowisko Wnioskodawcy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny (ostatecznie przedstawiony w uzupełnieniu wniosku).

W ramach umowy o roboty budowlane z Nadleśnictwem . wykonywała remont drogi przeciwpożarowej. Za pierwszy etap budowy (odebrany przez inwestora) zgodnie z umową Firma . wystawiła fakturę VAT w wysokości 73 415,78 zł brutto, która została zapłacona przez Nadleśnictwo.

Wobec zwłoki i braku możliwości dalszego wykonywania inwestycji Firma . odstąpiła od umowy w dniu 08.12.2015 r. Wobec powyższego w lutym 2016 r. przeprowadzono inwentaryzację wykonanych prac w celu rozliczenia się za już wykonane prace. Po inwentaryzacji i wykonaniu wyceny wykonanych prac przez Firmę . do czasu odstąpienia wartość całości wykonanych prac określono na kwotę 146 432,88 zł. (brutto). Przy uwzględnieniu wcześniejszej wpłaty za I etap, do zapłaty pozostała kwota 73 017,10 (brutto). O wystawienie faktury na taką kwotę Nadleśnictwo wezwało Firmę .. Nie zgodziła się ona z wyceną i zażądała zapłaty kwoty 108 266,08 zł (brutto) i wystawiła na taką kwotę fakturę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00