Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 30.08.2016, sygn. IPPB1/4511-717/16-2/KS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB1/4511-717/16-2/KS

Dokonywaną przez Wnioskodawczynię sprzedaż drewna należy uznać za działalność o charakterze handlowym. Przychody z takiej działalności należy zakwalifikować do przychodów z działalności gospodarczej, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. pozarolnicza działalność gospodarcza podlegająca opodatkowaniu podatkiem dochodowym.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 5 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. 2015, poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 23 czerwca 2016 r. (data wpływu 14 lipca 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych sprzedaży drewna w gospodarstwie rolnym jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 lipca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych sprzedaży drewna w gospodarstwie rolnym.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawczyni nabyła nieruchomość gruntową - gospodarstwo rolne o pow. 12,9022 ha. Jednocześnie, z tym dniem na podstawie art. 36 ust. 1 ust. 1 pkt 1 oraz art. 4, art. 7, art. 16 ustawy z dnia 20.12.1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników, Wnioskodawczyni zaczęła podlegać ubezpieczeniu społecznemu.

Jako rolnik od 20.08.2015 r. Wnioskodawczyni wykupiła także obowiązkowe ubezpieczenie OC z tytułu prowadzenia gospodarstwa rolnego. Wnioskodawczyni z wykształcenia również jest rolnikiem.

Zgodnie z wypisem z rejestru gruntów działka ta oznaczona jest symbolem LZR oraz R a w studium zagospodarowania przestrzennego posiada ona status działki pod produkcję rolnej oraz zieleń parkową. Na jej terenie znajduje się park podworski o charakterze krajobrazowym, dlatego obiekt ten jest pod stałą opieką konserwatora zabytków. Celem Wnioskodawczyni jest przywrócenie dawnej świetności gospodarstwa rolnego oraz parku. Aby Wnioskodawczyni mogła zrealizować powyższe zamiary musi uporządkować teren w taki sposób, który umożliwi jej produkcję rolną i sadowniczą. Aby móc wykonać niezbędne prace prace we wrześniu 2015 r. zakupiła traktor i do chwili obecnej go użytkuje. Ponadto Wnioskodawczyni wystąpiła o warunki zabudowy zagrodowej i je otrzymała. Uprawomocnią się one 30.06.2016 r. - wtedy Wnioskodawczyni wystąpi z wnioskiem o pozwolenie na budowę. Niestety poprzedni właściciel nieruchomości rolnej nie interesował się nią, co doprowadziło do dewastacji obiektu oraz licznego wysiewu samosiejek drzew i krzewów na gruntach rolnych. Na terenie nieruchomości gruntowej nie ma lasu w rozumieniu ustawy o lasach. Aby Wnioskodawczyni mogła przywrócić dawną świetność parku krajobrazowego oraz prowadzić produkcje rolną i sadowniczą musi dokonać wycinki drzew i krzewów z porzuconych pól ornych oraz usunąć martwe drzewa. Wnioskodawczyni posiada wszelkie zgody w tym zakresie z Urzędu Gminy oraz od konserwatora zabytków. Uporządkowanie terenu może potrwać około dwóch lat.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00