Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 31.05.2016, sygn. ILPP4/4512-1-51/16-4/PR, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/4512-1-51/16-4/PR

Podatek od towarów i usług w zakresie importu usługi.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 17 lutego 2016 r. (data wpływu 22 lutego 2016 r.) uzupełnionym pismem z dnia 2 maja 2016 r. (data wpływu 5 maja 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie importu usługi jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 lutego 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług m.in. w zakresie importu usługi. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 2 maja 2016 r. (data wpływu 5 maja 2016 r.) o przeformułowane pytania, przedstawienie własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej opisu sprawy w zakresie przeformułowanego pytania, doprecyzowanie opisu sprawy oraz wskazanie formy doręczenia interpretacji.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Z dniem 22 kwietnia 2013 r. jest także zarejestrowana jako podatnik VAT UE. Gmina w 2016 r. poniesie wydatki na modernizację Basenu. Inwestycja realizowana jest ze środków własnych Gminy. Planowany koszt inwestycji ok. 6,5 mln zł brutto. Grunt, na którym ma powstać Basen jest własnością Spółki komunalnej. W celu realizacji ww. przedsięwzięcia Gmina w grudniu 2015 r. zawarła umowę użyczenia z ww. Spółką, która użyczyła część zabudowanej nieruchomości oznaczonej nr geodezyjnym (...) na której będzie realizowana przedmiotowa inwestycja. Użyczający wyraził zgodę na wykorzystanie przez Gminę terenu będącego przedmiotem umowy na cele budowlane w rozumieniu art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane. W umowie zapisano także, że Gmina zobowiązuje się używać użyczoną nieruchomość tylko w takim zakresie, jaki wynika z umowy. Umowa użyczenia została zawarta na czas nieokreślony. Gmina dokona zatem inwestycji w obcym środku trwałym. Po zakończeniu inwestycji Gmina odda do użytkowania Basen wraz z infrastrukturą (w tym z jednym lokalem użytkowym pod działalność usługowo-gastronomiczną), a także wprowadzi poniesione nakłady w obcym środku trwałym do ewidencji własnych środków trwałych i będzie dokonywała ich amortyzacji. Po zakończeniu realizacji inwestycji Gmina zamierza sporządzić aneks do umowy użyczenia z grudnia 2015 r. w celu wykorzystania gruntu wraz z Basenem na cele komercyjne (działalność gospodarczą polegającą na prowadzeniu Basenu).

Wykonawcą usługi (modernizacja Basenu) dla Gminy w systemie zaprojektuj-wybuduj jest podmiot z Republiki Czeskiej. Czeski wykonawca złożył wyjaśnienie, że nie posiada w Polsce oddziałów/zakładów/placówek, przy pomocy których świadczy usługi oraz nie posiada numeru do celów rozliczenia podatku VAT (tzw. VAT-5). Umowa z czeskim wykonawcą i Gminą została podpisana w styczniu 2016 r. W ramach umowy dla zadania inwestycyjnego B czeski wykonawca zobowiązuje się do zaprojektowania i wykonania robót budowlanych, uzyskania wszelkich zgód, opinii, ekspertyz i decyzji, rozruch wszystkich urządzeń obiektu, uzyskania decyzji administracyjnych pozwolenia na użytkowanie obiektu. Czeski wykonawca za wykonanie przedmiotu umowy otrzyma wynagrodzenie ryczałtowe zgodnie ze złożoną ofertą o wartości brutto ze stawką 0% VAT. Czeski wykonawca będzie wystawiał fakturę za wykonaną usługę w kwocie netto. Rozliczenie czeskiego wykonawcy za wykonanie przedmiotu umowy będzie się odbywało na podstawie faktury wystawionej po wykonaniu dokumentacji projektowej oraz na podstawie faktur częściowych i faktury końcowej za wykonanie robót budowlanych. Za wykonanie przedmiotu umowy do wykonania robót budowlanych dopuszcza się wystawienie maksymalnie jednej faktury częściowej w miesiącu kalendarzowym. Rozliczenie robót następować będzie po dokonaniu odbiorów częściowych do wysokości 90% wynagrodzenia brutto za wykonanie robót budowlanych, pozostała płatność nastąpi po dokonaniu odbioru końcowego przedmiotu umowy. Podstawą wystawienia faktury za wykonanie dokumentacji projektowej jest protokół zdawczo-odbiorczy podpisany przez zamawiającego (Gminę). Podstawą wystawienia faktur częściowych za wykonanie roboty będą protokoły odbioru wykonanych robót podpisane przez inspektora nadzoru i zaakceptowane przez zamawiającego (Gminę), natomiast podstawą wystawienia faktury końcowej będzie protokół odbioru wykonanych robót oraz protokół końcowy odbioru zadania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00