Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 01.04.2016, sygn. ILPB1/4511-1-80/16-2/AMN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB1/4511-1-80/16-2/AMN

Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z wydaniem nagród o wartości przekraczającej 760 zł.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 22 stycznia 2016 r. (data wpływu 28 stycznia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z wydaniem nagród o wartości przekraczającej 760 zł jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 stycznia 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z wydaniem nagród o wartości przekraczającej 760 zł.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

() S.A. (dalej jako: Bank lub Wnioskodawca) jest Bankiem z siedzibą w Polsce, wykonującym w ramach prowadzonej działalności gospodarczej czynności bankowe, o których mowa w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 1376).

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Bank organizuje akcje i programy promocyjne skierowane do osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej (dalej jako: klienci). Oferowane klientom promocje mają na celu uatrakcyjnienie oferowanych przez Bank usług oraz zwiększenie poziomu ich sprzedaży. W ramach organizowanych przez Bank akcji i programów promocyjnych klientom wypłacane są nagrody w postaci świadczenia pieniężnego. Możliwość otrzymania nagrody przysługiwać może zarówno obecnym jak i potencjalnym klientom Banku, przy czym otrzymanie świadczenia pieniężnego uzależnione jest od spełnienia przez klienta określonych warunków wskazanych w regulaminie danej promocji lub produktu objętego promocją. Warunki te mogą polegać na przykład na zawarciu przez klienta z Bankiem umowy na określony produkt objęty promocją, dokonaniu określonej liczby transakcji z wykorzystaniem określonego produktu bankowego, dokonaniu transakcji o określonej wartości z wykorzystaniem określonego produktu bankowego, dokonaniu powyższych transakcji ze wskazanymi przez Bank podmiotami, przynależności klienta do określonej grupy docelowej, do której skierowana jest dana promocja. W przypadku spełnienia warunków danej promocji klient ma gwarancję uzyskania nagrody w postaci świadczenia pieniężnego.

Wartość świadczenia pieniężnego wypłacanego klientom może być z góry określona bądź też może być uzależniona od liczby lub kwot transakcji dokonanych przez klienta przy użyciu karty debetowej, karty kredytowej lub rachunku rozliczeniowego. Świadczenia pieniężne wypłacane są klientom za okres rozliczeniowy lub każdorazowo po dokonaniu transakcji uprawniającej do otrzymania premii, a wartość świadczenia pieniężnego wypłaconego jednorazowo (tj. wartość jednorazowej nagrody przekazywanej klientowi a nie suma wartości wszystkich przekazanych mu nagród w ramach określonej promocji) przekracza kwotę 760 zł.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00