Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 13.12.2016, sygn. 0461-ITPB3.4510.517.2016.1.AD, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. 0461-ITPB3.4510.517.2016.1.AD

Czy Wnioskodawca ma prawo do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów przedstawionych w stanie taktycznym strat w środkach obrotowych w dniu ich likwidacji w systemie oraz kosztów ujętych wskutek zaksięgowania inwentaryzacji (odmiennego zużycia w rzeczywistości niż w systemie) jak również czy nadwyżki na środkach obrotowych wynikające z zaksięgowanej inwentaryzacji (odmiennego zużycia od rzeczywistości niż w systemie) stanowią przychody podatkowe?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 4 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 30 września 2016 r. (data wpływu 5 października 2016 r.), uzupełnionym pismem z dnia 21 listopada 2016m r. (data wpływu 22 listopada 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów i przychodów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 października 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów i przychodów. Wniosek uzupełniony został pismem z dnia 21 listopada 2016m r. (data wpływu 22 listopada 2016 r.).

W ww. wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest spółką kapitałową z siedzibą w Polsce i prowadzi działalność gospodarczą w zakresie produkcji elementów kompozytowych wykorzystywanych między innymi w produkcji wiatraków prądotwórczych. Spółka jest właścicielem gruntów, na których wzniesione zostały hale produkcyjne i inne budynki umożliwiające prowadzenie działalności produkcyjnej przez spółkę. Teren fabryki jest ogrodzony, zainstalowany jest monitoring (zarówno w halach jak i na placu wewnątrzzakładowym) a także na zasadach outsourcingu spółka zatrudnia firmę ochroniarską. Pracownicy tej firmy kontrolują osoby przybywające i opuszczające zakład pracy, tak, by nikt postronny nie dostał się na jego teren oraz z określoną częstotliwością patrolują teren zakładu. Wszyscy pracownicy przed rozpoczęciem wykonywania swoich obowiązków przechodzą szkolenie BHP oraz szkolenie stanowiskowe. Podczas szkolenia stanowiskowego zapoznawani są z zakresem swoich obowiązków oraz przechodzą szkolenie z zakresu użytkowania wszystkich maszyn, którymi będą się posługiwać. Pracownicy podzieleni są na grupy i w każdej z tych grup wybierany jest tzw. team leader czyli lider zespołu, który jest osobą doświadczoną, nadzoruje pracę członków swojej grupy, służy pomocą. Lider zespołu jest także łącznikiem pracowników z kadrą menadżerską. Bierze udział w codziennych spotkaniach produkcyjnych, na których omawiane są problemy produkcyjne i zgłasza ewentualne problemy bądź propozycje. Jeśli przykładowo widzi, że jakaś maszyna nie spełnia swojego zadania zgłasza ten fakt kadrze menadżerskiej, a ta podejmuje się rozwiązania problemu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00