Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 22.10.2015, sygn. IPPB6/4510-287/15-2/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB6/4510-287/15-2/AK

Sposób wykazywania korekt faktur oraz uprawnienie do korekty zeznania CIT-8.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 4 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 25 września 2015 r. (data wpływu 28 września 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:

  1. sposobu wykazywania korekt faktur z powodu udzielenia rabatów jest prawidłowe;
  2. sposobu wykazywania korekt faktur z tytułu przekazania samochodu do innego dealera jest prawidłowe;
  3. uprawnienia do korekty zeznania CIT-8 jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 września 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie sposobu wykazywania korekt faktur oraz uprawnienia do korekty zeznania CIT-8.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka prowadzi działalność polegającą na sprzedaży nowych samochodów poprzez sieć dealerską. W związku z tym, że sprzedaż samochodów jest objęta prowadzoną przez Spółkę polityką promocji, Spółka udzielała swoim klientom za pośrednictwem dealerów rabatów na nowe samochody zakupione w salonach, natomiast rozliczenie rabatów odbywało się poprzez wystawienie faktury korygującej na dealera. Rabaty te wynikały z polityki marketingowej i mogły być udzielane po upływie roku finansowego, w którym nastąpiła sprzedaż samochodu do dealera, gdyż rozliczenie rabatu następowało po dacie sprzedaży do klienta finalnego zgodnie z promocją obowiązującą w danym okresie. Oznacza to, że po roku podatkowym, w którym miała miejsce sprzedaż Spółka wystawiała fakturę korygującą z rabatem wynikającym z polityki marketingowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00