Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 26.11.2015, sygn. ILPB3/4510-1-415/15-4/AO, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/4510-1-415/15-4/AO

Czy wydatki ponoszone przez Spółkę w związku z wydawaniem Magazynu mogą stanowić koszty uzyskania przychodów?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 4 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z 28 sierpnia 2015 r. (data wpływu 1 września 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych w związku z wydawaniem magazynu jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 września 2015 r. został złożony ww. wniosek uzupełniony pismem z 19 listopada 2015 r. (data wpływu 24 listopada 2015 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych w związku z wydawaniem magazynu.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca (dalej: X lub Spółka) świadczy usługi doręczania przesyłek na rynku krajowym i zagranicznym. Spółka funkcjonuje w ramach międzynarodowej grupy spółek powiązanych kapitałowo (dalej: Grupa lub Grupa X). Grupa zawarła z podmiotem zewnętrznym (agencją PR) umowę na wykonanie magazynu/gazetki (dalej: Magazyn).

Magazyn wydawany jest co 4 miesiące i składa się z dwóch części: międzynarodowej, wspólnej dla wszystkich krajów i części krajowej, tworzonej dla każdego kraju odrębnie.

Część międzynarodowa (około 20 stron) zawiera ogólne informacje o funkcjonowaniu Grupy X i oferowanych usługach. Informacje te są szczególnie cenne dla pracowników i podwykonawców Spółki (przewoźników i kurierów), bowiem podnoszą ich wiedzę o Grupie X, zasadach jej funkcjonowania, ewentualnych zmianach zachodzących w Grupie, nowych usługach wdrażanych w innych krajach itp. Tematyka artykułów w tym segmencie proponowana jest głównie przez agencję PR.

Część krajowa (około 8 stron) obejmuje natomiast informacje o działalności prowadzonej przez X w Polsce, w szczególności dotyczące:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00