Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 15.06.2015, sygn. ILPP2/4512-1-243/15-4/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/4512-1-243/15-4/JK

Podatek od towarów i usług w zakresie terminu do odliczenia podatku naliczonego wykazanego na zaginionych fakturach.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy przedstawione we wniosku z dnia 17 marca 2015 r. (data wpływu 23 marca 2015 r.) uzupełnionym pismem z dnia 28 maja 2015 r. (data wpływu 1 czerwca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie terminu do odliczenia podatku naliczonego wykazanego na zaginionych fakturach jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 marca 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie terminu do odliczenia podatku naliczonego wykazanego na zaginionych fakturach. Wniosek uzupełniono 1 czerwca 2015 r. o doprecyzowanie opisu sprawy oraz pytań.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług i rozlicza się w okresach miesięcznych. Nabywa od podatników VAT towary i usługi, które udokumentowane są fakturami VAT wystawianymi przez kontrahentów. Faktury są dostarczane do sekretariatu Gminy przez pracowników, osobiście przez kontrahentów lub przez pocztę i rejestrowane w dzienniku korespondencyjnym. Czasami zdarza się, że faktura zaginie przed dostarczeniem do sekretariatu lub już po jej otrzymaniu i zarejestrowaniu w dzienniku. W obu przypadkach faktury pierwotne nie są ujmowane w rejestrze zakupów, gdyż brak jest dokumentu, na podstawie którego takie ujęcie mogłoby nastąpić (oryginał zaginął). W takiej sytuacji konieczne jest wystawienie duplikatu przez kontrahenta.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00