Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 04.08.2015, sygn. ILPB3/4510-1-196/15-4/KS, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/4510-1-196/15-4/KS

Zaliczenie do kosztów podatkowych obciążenia z tytułu zaistniałych reklamacji, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) w zw. z § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej przedstawione we wniosku z 27 kwietnia 2015 r. (data wpływu 4 maja 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 maja 2015 r. został złożony ww. wniosek uzupełniony pismem z 8 lipca 2015 r. (data wpływu 10 lipca 2015 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka jest podmiotem zajmującym się produkcją wielobarwnych opakowań z kartonu i tektury. Spółka produkuje głównie dla firm z branży spożywczej. Zdarza się, że klienci występują z reklamacją i Spółka otrzymuje od nich obciążenie za poniesione przez nich dodatkowe koszty wynikające z tej reklamacji.

W ostatnim czasie doszło do zgłoszenia trzech reklamacji od trzech różnych klientów.

W pierwszym przypadku przyczyną reklamacji było błędne wykonanie wysypu z kartoników. W konsekwencji tego zdarzenia klient poniósł koszty w związku ze zwrotem własnych towarów od odbiorcy. Klient dokonał kalkulacji kosztów reklamacji i obciążył Spółkę między innymi za koszty:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00