Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 28.08.2015, sygn. ITPB3/4510-256/15/PS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB3/4510-256/15/PS

Interpretacja przepisów prawa podatkowego w zakresie zastosowania przepisów art. 15b ustawy w przypadku błędnie wystawionych faktur.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) w zw. z § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 28 maja 2015 r. (data wpływu 2 czerwca 2015 r.), uzupełnionym na formularzu ORD-IN z dnia 24 sierpnia 2015 r. (data wpływu 27 sierpnia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zastosowania przepisów art. 15b ustawy jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 czerwca 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zastosowania przepisów art. 15b ustawy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca zajmuje się wykonawstwem specjalistycznych posadzek przemysłowych, dokonuje zakupu materiałów i usług wyłącznie na podstawie pisemnych zamówień, w których określone są warunki płatności: "przelew ... dni od daty dostarczenia prawidłowo wystawionego oryginału faktury vat". Zamówienia są potwierdzane przez osobę upoważnioną ze strony dostawcy. Warunkiem zapłaty za fakturę jest zatem fakt, że została ona prawidłowo wystawiona. Zdarzają się jednak przypadki wystawienia faktury niezgodnej z zamówieniem np. doliczony jest transport pomimo uzgodnionych cen loco miejsce dostawy lub niezgodna jest ilość dostarczonego materiału/wykonanej usługi. Spółka zwraca się wówczas do dostawcy o wystawienie faktury korygującej. Zazwyczaj korekta jest dosyłana w ciągu kilku dni i płatność za fakturę regulowana jest terminowo. Istnieją również sytuacje, w których Wnioskodawca zwraca się do dostawcy, np. mieszanki betonowej, o uzupełnienie dokumentów takich jak krajowa deklaracja zgodności dostarczonego betonu, lub do dostawcy materiału, który zgodnie z obowiązującym prawem budowlanym musi posiadać odpowiedni atest lub aprobatę. Zapis o konieczności dostarczenia dokumentów jest również uwzględniony w pisemnym zamówieniu składanym przez Spółkę. Określony jest w warunkach współpracy zapisem "dostawca prześle atesty oraz aprobaty wymagane prawem budowlanym oraz wraz z fakturą wystawi deklarację zgodności na dostarczoną partię materiału". Płatność za otrzymaną fakturę jest zatem uwarunkowana uzyskaniem kompletu obowiązujących dokumentów za otrzymany materiał. Realizacja płatności następuje po uzupełnieniu dokumentacji.

Wystąpiła jednak sytuacja w której Spółka nie zgadza się z ilością liczonych godzin pracy pompy na fakturze, a faktyczną ilością przepracowanych godzin. Taka sytuacja miała miejsce w miesiącu 01/2015 i 02/2015. Prowadzone są uzgodnienia z wynajmującym sprzęt o wystawienie korekt i zmniejszenie wartości faktur.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00