Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 27.03.2015, sygn. ITPP1/443-1633/14/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-1633/14/MS

Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 19 grudnia 2014 r. (data wpływu 29 grudnia 2014 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 grudnia 2014 r. został złożony wniosek, o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:

Gmina jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Gmina realizowała projekt pn.: D prowadzony w ramach Programu Operacyjnego (C). Gmina realizując projekt nabywała od podatników VAT towary i usługi, podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Nabycia, o których mowa są udokumentowane fakturami VAT.

Efektem realizacji projektu jest odremontowanie zabytkowej budowli B. oraz stworzenie dodatkowych powierzchni wystawienniczych. Gmina dla realizacji przedmiotowego projektu otrzymała dofinansowanie w wysokości 85% wartości poniesionych kosztów. Z realizacją projektu wiązała się konieczność poniesienia zarówno wydatków inwestycyjnych, jak i bieżących. Zamiarem Gminy zarówno na etapie rozpoczęcia realizacji projektu, jak i w trakcie jego realizacji było przekazanie całej inwestycji instytucji kultury, jaką jest Muzeum, w trwały zarząd na czas nieokreślony. Po zakończeniu inwestycji budynek B został udostępniony zwiedzającym na podstawie biletów wstępu objętych podatkiem VAT. Do sprzedaży biletów służy kasa fiskalna zakupiona ze środków własnych Gminy, która została przekazana do Muzeum jako pozostałe wyposażenie niezbędne dla realizacji całości projektu. Wpływy ze sprzedaży biletów stanowią dochody Muzeum.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00