Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 12.12.2014, sygn. IPPP1/443-1150/14-2/JL, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-1150/14-2/JL

Spółce przysługuje prawo do odliczenia 100% podatku naliczonego z faktury nabycia samochodu osobowego stanowiącego nagrodę w konkursie, a jednocześnie z uwagi na art. 3 ust. 2 pkt 7 lit. a ustawy nowelizującej - przepis art. 3 ust. 1 tej ustawy ograniczający to prawo - nie ma zastosowania w analizowanym przypadku.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 26 września 2014 r. (data wpływu 2 października 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu zakupu samochodu stanowiącego nagrodę w konkursie jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 października 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu zakupu samochodu stanowiącego nagrodę w konkursie.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka Sp.j. jest podatnikiem podatku od towarów i usług. Jako agencja reklamowa świadczy na rzecz osób trzecich - klientów Spółki - usługi polegające na kompleksowej obsłudze konkursów, w których nagrodą główną są samochody osobowe. Spółka na zlecenie klienta pełni rolę organizatora konkursu. Do zakresu obowiązków związanych z obsługą promocji jest pełna organizacja konkursu, zakup nagród, wydanie nagród laureatom.

Spółka odprowadza od nagród podatki z tytułu uzyskania nagrody. Wspomniane konkursy to akcje promocyjne skierowane do konsumentów, którzy są nabywcami lub potencjalnymi nabywcami towarów oferowanych przez Klienta Spółki. Nagrodą w konkursie jest samochód osobowy, który A zakupuje, co potwierdza faktura VAT. A nie użytkuje samochodu na cele służbowe ani prywatne. Samochód zostaje przekazany po rozstrzygnięciu konkursu laureatowi. Spółka A dostaje wynagrodzenie na podstawie faktur VAT za kompleksową organizację konkursu w tym za zakup samochodu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00