Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 08.05.2014, sygn. IBPP1/443-86/14/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-86/14/MS

opodatkowanie rekompensaty otrzymywanej przez Wnioskodawcę z budżetu gminy za świadczone usługi w zakresie lokalnego transportu zbiorowego.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 27 stycznia 2014 r. (data złożenia 27 stycznia 2014 r.), uzupełnionym pismem z 22 kwietnia 2014 r. (data złożenia 23 kwietnia 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania rekompensaty otrzymywanej przez Wnioskodawcę z budżetu gminy za świadczone usługi w zakresie lokalnego transportu zbiorowego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 stycznia 2014 r. złożono do tut. organu ww. wniosek z 27 stycznia 2014 r. o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania rekompensaty otrzymywanej przez Wnioskodawcę z budżetu gminy za świadczone usługi w zakresie lokalnego transportu zbiorowego.

Wniosek został uzupełniony pismem z 22 kwietnia 2014 r. (data złożenia 23 kwietnia 2014 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu nr IBPP1/443-86/14/MS z 11 kwietnia 2014 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca jest komunalną spółką prawa handlowego, której założycielem i 100% udziałowcem jest Gmina C. Wnioskodawca powstał z przekształcenia samorządowego zakładu budżetowego w spółkę z ograniczona odpowiedzialnością na podstawie uchwały z 26 listopada 2013 roku Nr Rady Miejskiej w C. w sprawie likwidacji i przekształcenia Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w C. w jednoosobową spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, aktem przekształcenia z 31 grudnia 2013 r. Rep. A nr .. w formie aktu notarialnego. Wnioskodawca realizuje usługi w zakresie lokalnego transportu zbiorowego jako podmiot wewnętrzny w rozumieniu rozporządzenia (WE) nr 1370/2007 z dnia 23 października 2007 r. dotyczącego usług publicznych w zakresie kolejowego i drogowego transportu pasażerskiego oraz uchylające rozporządzenia Rady (EWG) nr 1191/69 i (EWG) nr 1107/70. Zgodnie z art. 19 ust. 1 pkt 3 w zw. z art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy z 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz.U. z 2011 r. Nr 5, poz. 13) prawa i obowiązki Wnioskodawcy związane z powierzeniem mu przez Gminę C. zadania własnego w zakresie lokalnego transportu zbiorowego wynikają z umowy 7243.1.2004 z 1 stycznia 2014 r. o wykonanie usług publicznych o charakterze zbiorowego transportu publicznego. Gmina C. zobowiązała się wnosić na rzecz Wnioskodawcy rekompensatę na zasadach określonych w zarządzeniu nr 180/13 Burmistrza C. z 31 grudnia 2013 r. Wysokość rekompensaty nie może przekroczyć kwoty odpowiadającej wynikowi finansowemu netto, który obliczany jest jako suma kosztów poniesionych w związku ze świadczeniem usług transportu zbiorowego, minus inne przychody wygenerowane podczas wypełniania usług publicznego transportu zbiorowego, minus wszystkie dodatnie wpływy finansowe dotyczące pomocniczej (dodatkowej) działalności prowadzonej, plus rozsądny zysk, plus podatek dochodowy w obligatoryjnym wymiarze. Stawka rekompensaty na pokrycie kosztu jednostkowego netto wozokilometra ustalana jest łącznie dla wszystkich rodzajów autobusów. Miesięczna wysokość rekompensaty za zrealizowane zadanie przewozowe stanowi iloczyn stawki rekompensaty na pokrycie kosztu jednostkowego netto wozokilometra i zrealizowanych przez Wnioskodawcę zadań przewozowych wyrażonych w kilometrach. Rozliczenie rekompensaty za świadczone usługi przewozowe następuje na podstawie noty księgowej w oparciu o wykonane wozokilometry. Zgodnie z powyższą regulacją dofinansowaniu podlega koszt 1 wozokilometra. Gmina C. rekompensuje Wnioskodawcy koszty związane ze świadczeniem usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego poprzez dofinansowanie bieżącej działalności Wnioskodawcy. Uzyskana rekompensata nie ma wpływu na cenę biletu za przejazd, gdyż cena biletu jest ceną urzędową ustalaną przez Radę Miasta.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00