Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 19.03.2014, sygn. IBPP3/443-1196/13/IK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-1196/13/IK

w zakresie zastosowania stawki 0% dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 18 grudnia 2013 r. (data wpływu 23 grudnia 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki 0% dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 grudnia 2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki 0% dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:

Wnioskodawca kupuje od kontrahenta polskiego olej surowy zimno tłoczony z ziarna rzepaku o parametrach według normy DIN 51605 sklasyfikowany do PKWiU pod pozycją 10.41.26, który następnie jest sprzedawany do kontrahenta czeskiego. Olej jest przeznaczony do dalszej obróbki technologicznej na olej rzepakowy spożywczy lub na estry metylowe. Olej kupowany jest w Polsce z naliczonym podatkiem VAT 23% i sprzedawany do kontrahenta w Czechach ze stawką 0%, towar jest zapłacony po dostarczeniu dostawy do odbiorcy.

Wnioskodawca posiada następujące dokumenty związane z opisaną transakcją:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00